ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به هلاکت رسید\

ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به هلاکت رسید

  • کد خبر: 211893
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1396 - 12:00

در پی آتش سنگین حملات روز گذشته سوریه در رقه برخی گزارش‌های حکایت از به هلاکت رسیدن ابوبکر بغدادی در این حملات ضد تروریستی دارد

دیلی میرور از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حملات هوایی سوریه خبر داد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود افزود: برخی گزارش‌های تایید نشده از سوریه از آن حکایت دارد که بغدادی روز شنبه در یک حمله هوایی کشته شده است.

روز شنبه در تمام مدت پایگاه این گروه تروریستی در رقه زیر آتش سنگین حملات بود و گزارش‌هایی که خبرگزاری اعماق، متعلق به گروه تروریستی داعش منتشر کرد از خسارات سنگینی که به آنها وارد شده است، حکایت داشت.

به دلیل حملات انتحاری که طرفداران داعش در سراسر اروپا انجام داده‌اند، برای کشتن ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه تروریستی، جایزه 20 میلیون دلاری تعیین شده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی درباره کشته شدن بغدادی منتشر شده بود که هیچ کدام صحت نداشت.

اسنادی که در یک فیلم مستند منتشر شده است، نشان می‌دهد ابوبکر بغدادی در سال 2013 موفق شد در آخرین لحظات از دست نیروهای ویژه عراقی بگریزد.

این موضوع زمانی افشا شد که نیروهای عراقی اعلام کردند ایاد جمیلی، معاون بغدادی، در یک حمله هوایی نزدیک مرز عراق با سوریه کشته شده است.

جمیلی که در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق یک مامور اطلاعاتی بود، در گزارشی که از تلویزیون عراق پخش شد به عنوان جانشین سرکرده گروه داعش و وزیر جنگ وی معرفی شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار