دلایل افزایش بیکاری در روستاها و کاهش محصولات دامی مازندران\
  • علی هادی زاده معلم؛

دلایل افزایش بیکاری در روستاها و کاهش محصولات دامی مازندران

  • کد خبر: 211934
  • چاپ
  • انتشار: 23 خرداد 1396 - 17:22

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندرانافزایش نرخ بیکاری در مناطق روستایی ناشی از بین رفتن دامداری های سنتی در کشور به خصوص استان مازندران است

علی هادی زاده معلم در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران اظهار کرد: مازندران در گذشته قطب دامداری سنتی بود اما امروز باید به سمت صنعتی و نیمه صنعتی شدن پیش برود.
هادی زاده اظهار کرد: با اجرای ناقص این طرح ها به خصوص خروج دام از جنگل و کاهش دامداری سنتی میزان تولید محصولات دامی استان روند کاهشی داشته است.
وی افزایش نرخ بیکاری در مناطق روستایی را نیز ناشی از بین رفتن دامداری های سنتی در کشور به خصوص استان مازندران اعلام کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران عدم حمایت از دامداری های سنتی، اصلاح غیر کارشناسی نژاد دام سنتی و کاهش نقدینگی را از دیگر علت های کاهش دامداری های سنتی در این استان بیان کرد و گفت: وجود دانشکده کشاورزی و فارغ التحصیلان در این رشته به انضمام هوای مساعد و شرایط جوی مازندران شرایط مساعدی برای پرورش دام فراهم کرده است.
وی افزود: عدم توجه به محصولات دامی در دو بخش پرواری و شیری سبب عدم توجیه اقتصادی و نبود حمایت و عدم گرایش دامدار به سمت تولید شده است. همچنین بروزسازی قوانین، پایین بودن نرخ سود تسهیلات با نرخ ۲ درصد برای دامداران می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار