امید به حل معضلات شهری و مسئولیت سنگین منتخبین جدید شورای شهر بابل\
  • علی کفایی مهر، خبرنگار کیهان در بابل:

امید به حل معضلات شهری و مسئولیت سنگین منتخبین جدید شورای شهر بابل

  • کد خبر: 211946
  • چاپ
  • انتشار: 24 خرداد 1396 - 10:26

علی کفایی مهر، ترافیک شهری، کمبود آب شرب، مکانیزه نبودن بازارهای سنتی، مشکلات دفن زباله و... را از معضلات اساسی شهر بابل عنوان کرد

به گزارش استناد نیوز، با آغاز فعالیت شورای شهر جدید بابل، امیدهایی برای حل معضلات اساسی شهر بابل بوجود آمده که انتظار می‌رود اعضای شورای شهر با مشارکت مردم و همت مسوولان شهری و استانی در رفع این معضلات و تامین نظر مردم موفق گردند.

از جمله مشکلات اساسی این شهر و شهرستان معضل دیرینه کمبود آب شرب بویژه در تابستان و عدم توسعه زیربنائی آب شهری با عنایت به آپارتمان سازی فراوان در محلات شهری است که هیچ توسعه یا جهت افزایش و تامین آب صورت نمی‌گیرد و خانواده های شهری و روستائی بابل در همه فصول بویژه در تابستان با کمبود و حتی قطعی آب مواجه هستند. این درد کهنه همچنان لاینحل مانده است.

 

ترافیک شهری و عدم توسعه خیابان‌های جدیدالتاسیس که سالیان سال است شهر بابل همین چند خیابان را برای رفت و آمد خودروهای عبوری و داخل شهری دارد و با توجه به افزایش جمعیت خودروها عملاً شهر بابل تبدیل به پارکینگ عمومی خواهد شد؛ نداشتن پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی سطح شهر بویژه در نقاط پرتردد که گاهاً در خیابان هیچ راه عبوری برای خودروهای دیگر وجود ندارد، نبود ایستگاههای تاکسی در شلوغ ترین نقاط شهر که عامل اصلی ترافیک می‌‌باشد.

 

مشکل کهنه دفن زباله و بکار گیری نشدن کارخانه کمپوست که بدلیل دفن زباله، یکی از جنگلی‌ترین نقاط این شهرستان دستخوش تغییر اکوسیستم زیست محیطی شده است؛ کمبود پارک مناسب و جدید که فعلاً تنها پارک آبرومند این شهر صرفاً پارک مرحوم نوشیروانی می‌باشد که غالب ورزشها و تفریحات خانواده‌های شهر در آن انجام می‌شود.

 

کمبود پمپ بنزین درون شهری، آسفالت های کوی و برزن محلات بابل، ناتمام ماندن سیستم اگوکشی در سطح شهر و شهرستان، زیباسازی ورودی شهر بخصوص ورودی از آمل و قائم شهر که تماماً کارگاه‌های صنعتی می‌باشند، زیباسازی مبلمان شهری و با عنایت به کاهش نرخ باروری حدود 8/1 در سطح کشور و به تبع آن کاهش نرخ رشد جمیعت و بروز پدیده سالمندی در ساختار کشور، این شهرستان هم باید برای قشر سالمند جهت سیستم ویژه حمل و نقل، فضای سبز مناسب اقدام کند.

 

مکانیزه شدن بازارهای سنتی دائم و هفتگی که هیچ زیبایی خاصی ندارد، کمبود ایستگاه‌های آتش نشانی، کلانتری بویژه در نقاط پر جمعیت موزیرج، اسلام و کیاکلا، احداث میدان بار دوم شهر، اجرای طرح جامع شهری و ارائه الگوی مناسب برای آپارتمان سازی و دهها مشکل ریز و درشت دیگر که از حوصله این مقاله خارج است، از اموری است که در چشم انداز و برنامه ریزی بلندمدت و کوتاه مدت باید لحاظ شود. شورای جدید باید با اولویت بندی مشکلات کلان و ریز حداقل در عمر چهار ساله خود بتواند چند مشکل بابل را برطرف کند.

 

مهم ترین وظیفه و کار شورا برای تحقق بسیاری از این معضلات، انتخاب شهرداری جوان، متعهد، با انگیزه، عمل گرای با اخلاق و کاربلد است، که با تعامل بیشتر با منتخبین مردم که همانا شورا می‌باشند بتواند بعنوان، مدیر منتخب شورا در شهرداری، با رویکردی تعامل گرا، نه قلدرمنشانه و یک‌سونگر در تحقق این کمبودها رفع اقدام کند.

رفع تمام این مشکلات شهری زمانی محقق خواهد شد که مردم، مسئولین، اعضای شورای منتخب و شهردار جدید، یکدل و یک‌زبان باشند و شورائیان به دور از جناح‌بندی و گرایشات سیاسی تنها در برطرف کردن مشکلات شهری اقدام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار