فعالان در فتنه 88 راهی در حکومت نداشته باشند / فریب آمریکا را نخورید و با اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمن بایستید\
  • خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران؛

فعالان در فتنه 88 راهی در حکومت نداشته باشند / فریب آمریکا را نخورید و با اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمن بایستید

  • کد خبر: 211971
  • چاپ
  • انتشار: 26 خرداد 1396 - 14:39

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: افراد پاک و متدین را باید برای مشاوره دعوت کرد، آنها که در فتنه 88 بودند نباید راهی در حکومت داشته باشند چون امتحان خود را پس داده‌اند و معلوم است که چطور عناصری هستند

به گزارش استناد نیوز، آیت الله محمدی کرمانی خطیب موقت تهران در نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) به بیان ویژگی ها و جایگاه بالای امام علی (ع) پرداخت و گفت: عمر به نقل از پیامبر اکرم می گوید اگر هفت آسمان در یک کفه ترازو قرار گیرد و ایمان علی در کفه دیگر، ایمان علی سنگین تر است.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند علی بهترین انسانهاست و هرکسی شک کند کافر است. همه نیازمند علم علی (ع) هستند و علی نیاز به علم هیچ کس نداشت این نشان می دهد که علی (ع) امام همه است. ابن حجر از ابوبکر نقل می کند که از پیامبر شنیدم هیچ انسانی از پل صراط عبور نمی کنه مگر اینکه جواز عبور را از علی (ع) اخذ کند.
موحدی کرمانی در ادامه خطبه اول به ذکر مصیبت این حضرت پرداخت و به توصیه‌های این حضرت اشاره کرد و افزود: رسیدگی به محرومان و گرسنگان، دوری از خودبینی و خودپسندی در مسئول، انتخاب کارگزاران مناسب و با مشورت و بدون در نظر گرفتن میل شخصی، داشتن مأمور سری برای مسئول و... از توصیه‌های حضرت علی (ع) بوده است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: طبق توصیه حضرت باید انسان‌های پاک و متدین را برای جلسات خصوصی انتخاب کرد و در امور با آنها مشورت شود و بنده اشاره می‌کنم به طور مثال آنها که در فتنه 88 بودند نباید راهی در حکومت داشته باشند چون امتحان خود را پس داده‌اند و معلوم است که چطور عناصری هستند.
وی ادامه داد:یک توصیه ای که امیرالمومنین به حکام داشتند این بود که می فرمودند «به مردم رحم داشته باشید و آنها را دوست بدارید و به آنها لطف کنید. مسئولین باید درد مردم را حس کنند و به آنها توجه کنند. امیرالمومنین فرمودند من نمی توانم طعام های مختلف بخورم در حالی که برخی نان برای خوردن ندارند یا من سیر بخوابم در حالی که عده ای گشنه باشند. این درد برای مسئولین بس است که سیر بخوابند در حالی که اطراف شان تعدادی گرسنه باشند. من چطور می توانم امیر مومنان باشم ولی در سختی ها شریک مردم نباشم؟»


وی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه خدا را ناظر اعمال خود بدانید و در محضر او گناه نکنید اظهار داشت: مساله روز کشور این است که ما یک حکومت به وجود آورده ایم، اگر این شاخصه ها در آن وجود داشت حکومت اسلامی است وگرنه اسلامی نیست.
آیت الله موحدی کرمانی، عدم دچار شدن به خودبینی را توصیه دیگری که حضرت علی (ع) به حکام را داشتند دانست و گفت: امیر المومنین فرمودند مراقب باشید دچار خودبینی نشوید زیرا خودبینی بهترین فرصت برای شیطان است تا کارهای نیک شما را نابود کند. وی انتقادپذیری مسئولان را به عنوان سومین توصیه حضرت علی (ع) برشمرد و در ادامه توصیه ای از امیرالمومنین به کارگزاران را اعلام کرد.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: یکی دیگر از توصیه های حضرت علی (ع) به حکام در خصوص نیروهای مسلح بود. ایشان فرمودند نیروهای مسلح به اذن خدا قلعه های محکم مردم هستند که با حضورشان امنیت را برای مردم می آورند و زینت مردم و عزت دین هستند. اینها هستند که امنیت را برای مردم می آورند و مردم زمانی آرامش دارند که نیروهای مسلح سرافراز باشند.
وی سفارش دیگر حضرت علی (ع) به حکام را فراموش نکردن مردم دانست و گفت: علی (ع) فرمودند مردم را فراموش نکنید و بکوشید تا مشکلات مردم را برطرف کنید، نگذارید مشکلات آنها جمع شود و به دشمنی آنها با تو تبدیل شود. خویشاوندان و دوستان تان را به دلیل دوستی به سایر مردم اولویت نده و اگر چنین کردی تو ظالم خواهی بود و خداوند در کمین ظالمین است. وای به حال کسی که به جنگ خدا برود و خداوند در فکر نابودی او باشد.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا گفت: رهبری در خصوص آمریکا جمله ای فرمودند که کیمیاست. ایشان فرمودند آمریکا دشمن ماست، گول دشمن را نخورید و مبادا به آمریکا اعتماد کنید، مادامی که ما حامی اسلام و جمهوری اسلامی هستیم و تمسک به قرآن و ائمه دارید امکان ندارد آمریکا به ما تبسم کند و اگر تبسم کند می خواهد ما را گول بزند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: امیدتان را از آمریکا قطع کنید، دل به مردمتان دهید، از نیروهای جوان استفاده کنید، از امکانات استفاده کنید، اقتصاد را بالا ببرید و اقتصاد مقاومتی شود و با همین مقابل دشمن بایستید. این اصل مطلب است. مقام معظم رهبری همچنین فرمودند که منافع ما آن زمان منافع ملی است که با هویت ملی ما تصادم نداشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار