تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران شمال 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد\
  • خیرالله خادمی؛

تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران شمال 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر: 211981
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1396 - 19:43

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور: ۲۱ کیلومتر این قطعه از نظر عملیات اجرایی و عمرانی از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

به گزارش استناد نیوز به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اسحاق جهانگیری از آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: در مجموع ۴ پیمانکار برای تکمیل این قطعه تعیین شده و ۲۱ کیلومتر این قطعه از نظر عملیات اجرایی و عمرانی از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری البرز در این قطعه قرار گرفته، گفت: پیشرفت فیزیکی تونل‌شرقی به بیش از ۴۷ درصد رسیده و ساخت تونل غربی آن نیز بزودی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی وجود تونل‌های طولانی و پل‌های بزرگ را از ویژگی‌های قطعه دوم آزادراه تهران - شمال عنوان کرد و افزود: در این قطعه در مجموع مسافت رفت و برگشت تونل ها ۳۲ کیلومتر است، ضمن اینکه با خروج پیمکاران چینی از این پروژه تکمیل قطعه اول به ۶ پیمانکار ایرانی واگذار شده است.

خادمی پیشرفت قطعه اول این آزادراه را بیش از ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است و برای تکمیل آن به ۷ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره به هزینه ساخت قطعه دوم این آزادراه نیز گفت: قطعه دوم آزادراه تهران - شمال از قطعه یک تا تونل البرز ۱۶ کیلومتر است که به دو پیمانکار واگذار شده و انتظار داریم عملیات اجرایی حفر تونل البرز در این قطعه تا یک سال آینده به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل هزینه تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عوارض عبور از این آزادراه به خصوص قطعه یک آن پس از بررسی های کارشناسی در زمان بهره برداری اعلام خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار