حمله نیروهای ساحلی عربستان به قایق های ایرانی و کشتن یک ایرانی\
  • در دست بررسی

حمله نیروهای ساحلی عربستان به قایق های ایرانی و کشتن یک ایرانی

  • کد خبر: 211984
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1396 - 20:29

حمله وحشیانه نیروهای دریایی و مرزبانی عربستان به قایق های ایرانی و به قتل رساندن یک صیاد بوشهری نیازمند پاسخی دندان شکن است

به گزارش استناد نیوز، منابع خبری بوشهر نوشتند: دو قایق صیادی بوشهر در مرز آبهای ایران و عربستان با تیراندازی گشت دریایی سعودی مواجه شدند که بر اثر آن یکی از سرنشینان فوت شد، هرچند سرنشین دیگر قایق که پسر وی بوده توانست از مهلکه نجات یافته و همراه جسد صبح امروز خود را به اسکله صیادی جفره بوشهر برساند.

گویا از قایق دیگری با دو سرنشین که همراه آنها بوده اطلاعی در دست نیست و براساس اظهارات اولیه احتمال توقیف وی توسط گارد دریایی عربستان وجود دارد.

پس از بررسی های صورت گرفته وزارت کشور کشته شدن صیاد بوشهری در تیراندازی گارد مرزی سعودی را تایید کرد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تایید کشته شدن صیاد بوشهرى توسط گارد مرزبانى عربستان گفت: در حال حاضر مشغول پیگیرى این اتفاق هستیم تا جزییات این موضوع روشن شود.

این اقدام عربستان نشان از گستاخی آن ها در آب های منطقه ای دارد که نیازمند پاسخ محکم و قاطع دستگاه دیپلماسی و شاید نیروهای نظامی ایران است. تکرار این اقدامات تحریک آمیز می تواند بسیار خطرناک باشد و به نا امنی منطقه بیانجامد.

 

تکمیلی //

مدیرکل امور مرزى وزارت کشور جزئیات کشته‌شدن صیاد ایرانی توسط گارد مرزبانی عربستان را تشریح کرد:

مجید آقابابایی گفت: دو قایق ایرانی که در حال ماهی‌گیری در آب‌های خلیج فارس بودند بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند. بر این اساس و بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود.
وی تاکید کرد: این کار عربستان مطابق با اصول انسانی نبوده و حتی با فرض ورود قایق‌های ایرانی به مرزهای عربستان بر اثر امواج دریا آنها مجاز به شلیک به سوی قایق‌های ایرانی نبودند.
این مسئول در وزارت کشور ضمن انتقاد از این کار عربستانی‌ها که مطابق با اصول انسانی و دریانوردی نبوده است، گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا مشخص شود که آیا قایق‌های ایرانی وارد مرز عربستان شده بودند یا خیر.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار