کوه نوردی که از صعود به قله باز ماند\

کوه نوردی که از صعود به قله باز ماند

  • کد خبر: 21199
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1395 - 15:43

رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت: 2 کوهنورد همدانی که برای صعود به منطقه علم کوه آمده بودند ، در حین صعود از دیواره علم کوه منطقه تخت سلیمان در کلارشت سقوط کردند که یک نفر آنان مصدوم شد.


وی ادامه داد : به دنبال این حادثه با درخواست کمک از امداد هوایی، بلافاصله یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و مصدوم 'مهدی نامدار' و جنازه مرحوم 'نوید عزیزی ' به کلاردشت انتقال یافت.
رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت که فرد مصدوم برای ادامه درمان به مراکز درمانی منطقه اعزام و پیکر کوهنورد کشته شده هم تحویل پزشکی قانونی شد. منطقه تخت سلیمان و قله علم کوه همه ساله در فصل های مختلف سال میزبان کوهنوردانی از داخل و خارج کشور است.
علم کوه در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر کلاردشت در غرب استان مازندران واقع است.
منطقه تخت سلیمان به سبب برخورداری از قابلیت های مناسب کوهنوردی نظیر قله های مرتفع متعدد و یخچال ها و دیواره های سخت گذر و چشم اندازهای بی نظیر ، هر ساله پذیرای هزاران کوهنورد و صخره نورد از سراسر کشور و سایر نقاط جهان است .
شهرت علم کوه برای کوهنوردان بیشتر به خاطر دیواره دامنه شمالی آن است که فنی ترین و سخت ترین مسیر سنگ نوردی و دیواره نوردی ایران به شمار می رود.
قله تخت سلیمان به ارتفاع چهار هزار و 659 متر در منطقه علم چال و قله علم کوه نیز با ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است. قله علم کوه پس از دماوند دومین قله بلند ایران است.

 





telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار