استارت کشتی فرنگی در المپیک با حمید سوریان و سعید عبدولی+تحلیل\
  • در آستانه رقابت های کشتی فرنگی المپیک

استارت کشتی فرنگی در المپیک با حمید سوریان و سعید عبدولی+تحلیل

  • کد خبر: 21202
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1395 - 12:43

رقابت های کشتی فرنگی المپیک 2016 ریو از امروز آغاز خواهد شد و در اولین روز این رقابت ها 2 کشتی گیر پر امید ما روی تشک خواهند رفت این رقابت ها از ساعت 17:30 به وقت کشورمان آغاز خواهد شد

به گزارش استناد نیوز، کشتی فرنگی از تیم های پر امید کاروان المپیک ایران به حساب می آید، تیمی متشکل از کشتی گیران با تجربه و عنوان دار که 3 قهرمان المپیک 2012 لندن را در خود جای داده است. پس از شروع قدرتمند وزنه برداران ایران در المپیک و کسب 2 طلا از 2 وزنی که روی تخته رفتند، امروز چشم ها به تشک کشتی دوخته خواهد شد تا شاهد دلاوری نابغه کشتی، مرد 7 طلایی کشتی فرنگی، حمید سوریان و سعید عبدولی قهرمان جهان و بمب روحیه باشد.

دیروز عصر وزن کشی وزن های 59 و 75 کیلوگرم انجام شد که طی قرعه حمید سوریان و سعید عبدولی حریفان خود را شناختند.

 

وزن 59 کیلوگرم:

حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم در دور اول به مصاف حریف ژاپنی «شینیبو اوتا» می‌رود که در قزاقستان و مسابقات گزینشی اول سوریان را شکست داده بود. سوریان در صورت پیروزی، در دور دوم  مقابل برنده دیدار «ابراگیم لابازانوف» از روسیه و «آلمات کبیسبایف» از قزاقستان قرار می گیرد. در گروه سوریان کشتی گیران نام آشنایی حضور دارند از جمله: «روشن بایراموف» از آذربایجان، «استیک آندره برگ» دارنده مدال برنز از نروژ و لی جونگ بایک کره ای. که رقیبان سرسختی برای سوریان خواهند بود اما همه آن ها قطعا از همگروهی با سوریان در هراسند!

در جدول بالاي گروه نيز «اسماعيل برورو» قهرمان جهان از كوبا، «يون وو چول» قهرمان جهان از كره شمالي، و «المرات تسمرادوف» دارنده دو مدال برنز جهان از ازبكستان حضور دارند. در اين وزن 19 نفر وزن كشي كرده اند.

 

تحلیل رقابت های وزن 59 کیلوگرم:

شاید سرسخت ترین رقیبان سوریان در این رقابت ها «اسماعيل برورو» قهرمان سال 2015 جهان از كوبا ( سوریان در آن رقابت ها به دلیل دیسکالیفه شدن حذف شد)، «روشن بایراموف» آذرباییجانی معروف که عناوین متعددی دارد و در آخرین مسابقات جهانی سال 2015 نایب قهرمان شد و در المپیک 2012 هم در فینال به سوریان باخته بود  به همراه «يون وو چول» قهرمان سال 2013 و نفر سوم سال 2015 جهان از كره شمالي باشند. البته علارغم اینکه کشتی گیر روس ها در این وزن آوازه بالایی ندارد اما همین که از تیم روسیه شرکت میکند نباید او را هم دست کم گرفت.

در المپیک قرعه سخت و آسان نداریم چرا که همه کشتی گیران مدعی هستند و عنواندار اما با نگاهی به جدول می توان گفت مدعیان اصلی قهرمانی در گروه بالا و پایین تقسیم شده اند.

سوریان مدعی اول این وزن به حساب می آید، سوریان همیشه در کشتی های اول مشکل داشته و اگر در کشتی های اول به مشکل بر نخورد کسی جلودار او نخواهد بود و هنوز هم از همه هم وزن های خود یه سر و گردن بالاتر است. سوریان در مسابقات انتخابی المپیک در چند مرحله مغلوب شد و عملکرد خوبی نداشت ولی با تجربه و روحیه ای که بدست آورده می تواند دومین مدال طلای المپیکی خود را کسب کند و در کنار 6طلایی که در جهانی ها کسب کرده بعد از یاریگین افسانه ای به پر افتخارترین کشتی گیر تاریخ کشتی فرنگی تبدیل شود.

 

وزن 75 کیلوگرم:

در این وزن که 20 نفر وزن کشی کردند، سعید عبدولی با قرعه استراحت در دور اول مواجه شد و از دور دوم رقابت های خود را آغاز خواهد کرد. عبدولی در دور دول با «مارک مادسن» دانمارکی روبرو خواهد شد. عبدولی در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور سوم به مصاف برنده کشتی میان «دلشادجان توردیف» از ازبکستان و «ویکتور نمس» از صربستان خواهد رفت. در گروه عبدولی «آرسن جلفالکیان» از ارمنستان، «پیتر باسکی» از مجارستان، «الوین مورسالیف» از آذربایجان و «زورابی داتوناشویلی» از گرجستان حضور دارند.

 

تحلیل رقابت های وزن 75 کیلوگرم:

 عبدولی کشتی گیر بسیار با روحیه و جنگنده ای است که همیشه در رقابت های مختلف با بدشانسی و ناداوری مواجه شده و اصلا به حق خود در کشتی نرسیده است. او قهرمانی جهان در وزن 66 کیلوگرم را در کارنامه دارد و حالا چند سالی است به وزن 74 کیلوگرم آمده و رقیبان سرسختی را در راه کسب مدال پیش رو دارد.

از رقیبان سرسخت عبدولی در گروه و برای راهیابی به فینال رقابت ها می توان به «آرسن جلفالکیان» قهرمان سال 2014 و نفر سوم 2013 جهان و نایب قهرمان المپیک 2012 لندن از ارمنستان و «مارک مادسن» دانمارکی که مقام نایب قهرمانی سال 2015 جهان را در کارنامه دارد اشاره کرد.

 

اما در گروه دیگر وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو مدعیان بیشتری حضور دارند که در صورت سعود عبدولی در فینال احتمالا با یکی از آنها روبرو خواهد شد:

سرشناس ترین کشتی گیر این وزن «رومن ولاسوف» روس است که مدال طلای المپیک قبلی را یدک می کشد و همچنین نایب قهرمانی سال 2013 و مدال طلای 2015 جهان از افتخارات او در 4 سال اخیر است.

«كيم هيون وو» قهرمانان سال 2013 جهان از کره جنوبی و «آندروبسيك» دارنده 2 مدال برنز جهان در سال های 2014 و 2015 از آمريكا از دیگر مدعیان این وزن محسوب می شوند.

 

رقابت های وزن 59 و 75 کیلوگرم کشتی فرنگی تا ساعاتی دیگر و از ساعت 17:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد. که عبدولی به دلیل استراحت در دور اول حدود ساعت 18:15 اولین رقابت خود را برگزار خواهد کرد.

با آرزوی موفقیت برای کاروان المپیک ایران در روزهای باقی مانده و دلاورمزدان کشتی فرنگی در این رقابت ها



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار