قطع رابطه با ایران به کشورهای عربی مربوط نیست / اول رفع محاصره بعد مذاکره\
  • وزیر خارجه قطر؛

قطع رابطه با ایران به کشورهای عربی مربوط نیست / اول رفع محاصره بعد مذاکره

  • کد خبر: 212025
  • چاپ
  • انتشار: 30 خرداد 1396 - 12:07

وزیر امور خارجه قطر: هرگونه مذاکره با کشورهای عربی روابط با ایران و مسائل مربوط به شبکه الجزیره را شامل نخواهد شد.

به گزارش استناد نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر روز دوشنبه رفع محاصره از این کشور را شرط گفت‌وگو برای حل و فصل بحران دیپلماتیک در روابط خود با چند کشور عربی اعلام کرد.
وزیر امور خارجه قطر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا دوحه آماده است تا از ایران فاصله بگیرد و شبکه خبری الجزیره را تعطیل کند، گفت: چیزی که به آنها مربوط نیست موضوع مذاکره نخواهد بود.
آل ثانی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) بعد از قطع روابط با دوحه هنوز هیچ درخواستی از این کشور مطرح نکرده‌اند. اما مذاکرات باید به روشی متمدن انجام شوند و باید مبنایی محکم داشته باشند. آنها باید محاصره را بردارند و مذاکرات را آغاز کنند.
وی در ادامه تاکید کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها قطر نیازهایش را از ایران تامین می‌کند.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین و در پی آنها چند کشور دیگر از دو هفته پیش روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و به علاوه تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را مسدود کرده‌اند.
این اقدامات پس از آن روی داد که خبرگزاری رسمی قطر اظهاراتی منتسب به امیر این کشور منتشر کرد که وی در آن ایران را قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه خوانده بود. این اظهارات با واکنش تند رسانه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) مواجه شد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار