ماجرای امضای طومار علیه حضور بانوان در ورزشگاه و تهدید دولت صدای اعتراض اصولگرایان را هم در آورد\
  • برداشت غلط تندروها از بیانات رهبری؛

ماجرای امضای طومار علیه حضور بانوان در ورزشگاه و تهدید دولت صدای اعتراض اصولگرایان را هم در آورد

  • کد خبر: 212029
  • چاپ
  • انتشار: 30 خرداد 1396 - 13:25

ماجرای سخنان مقام معظم رهبری پیرامون آتش به اختیار بودن نیروهای فرهنگی و برداشتهای غلط از آن و امضای طومار اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه و تهدید دولت، حتی صدای سخت ترین مخالفان روحانی را هم در آورد.

به گزارش استناد نیوز، روزنامه آرمان در یادداشتی پیرامون طومار جنجالی و عجیب حسین الله کرم نوشت: جمعه هفته گذشته، انتشار تصاویری از یک طومار امضا در اعتراض به ورود بانوان به ورزشگاه و همچنین تهدید روحانی به اقدام جدی علیه دولت، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی پیچید و واکنش‌های تندی را به همراه داشت. حسین ا...کرم که عملکرد و رفتارش در این سال‌ها کمتر قابل پیش‌بینی بوده، باگذشت چند ساعت، مسئولیت این طومار امضا را پذیرفت! این طومار که با تعجب همراه با عصبانیت افکار عمومی مواجه شده بود، این بار سوژه طنزنویسان قرار گرفت.

حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه و استفاده از حقوق خود، از جمله مواردی بود که در ایام انتخابات از حسن روحانی مطالبه می‌شد و در امتداد همین مطالبه بود که بانوان خود را به‌عنوان یکی از گسترده‌ترین حامیان رئیس‌جمهور نشان دادند. این موضوع مطالبه اغلب کسانی بود که با رأی بیش از 23‌میلیون روحانی را انتخاب کردند ولی افرادی همچون ا...کرم پیام این انتخابات را درک نکرده‌اند.

 

واکنش‌ها به اقدام نمایشی ا...کرم تاجایی پیش رفت که حتی دلواپس‌ها نیز به آن اعتراض کردند. نمونه بارز آن نیز مطلبی بود که برخلاف انتظار، حمید رسایی در شبکه‌های اجتماعی نوشت و ا...کرم را تندرو نامید! او در این خصوص نوشت: «جناب ا...‌کرم! متاسفانه برداشت غلط و شاذ حضرتعالی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص آتش به اختیار بودن نیروهای فرهنگی و نصب این بنر که برخلاف فهم اکثر قریب به اتفاق نیروهای انقلابی و اقدامات خودجوش فرهنگی آنها و پیشنهادهای موثر ایجابی ایشان در این خصوص بوده، خوراک قابل توجهی برای رسانه‌های معاند به‌ویژه در فضای مجازی فراهم کرده است. با دیدن این بنر که غلط‌ترین برداشت از سخنان صریح، واضح و روشن رهبر انقلاب درباره آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی در فعالیت‌های فرهنگی و معطل‌نماندن برای دستور و بخشنامه از سوی نهادها و ارگان‌ها در فعالیت‌های فرهنگی است، به یاد سخنان رئیس‌جمهور مدعی اعتدال امروزمان افتادم!»

حمید رسایی البته سعی کرد آنچنان هم خرق‌عادت نکرده باشد و از همین موضوع هم استفاده کرد تا به دولت روحانی بتازد. او در ادامه نوشت: «از آنجا که شما سابقه جبهه و جنگ دارید، ما به عنوان سربازان این جبهه، دوست نداریم عاقبتی مانند حسن روحانی برایتان رقم بخورد، لطفا ضمن بازنگری در شیوه عملکرد انقلابی خود، به این بیانات رهبر معظم انقلاب توجه بیشتری نمایید تا در فهم امر آتش به اختیار دچار اشتباه نشوید.»


بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما نیز یکی دیگر از منتقدان این اقدام ا...کرم بود. این نهاد دانشجویی از ا...کرم خواست که توبه کند و از امت حزب‌ا... عذر بخواهد.

در بیانیه بسیج دانشگاه صداوسیما خطاب به ا...کرم آمده است: ماه رمضان فرصت خوبی برای توبه است و معروف است که شیطان در این ماه غل و زنجیر می‌شود و درهای رحمت الهی گشوده می‌شود. می‌دانید که توبه یعنی بازگشت از کارهای غلط و اشتباه و ناصواب. هنوز چند روز از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به جریان دانشجویی مومن و انقلابی نگذشته بود که شما و اطرافیانتان با برداشتی سطحی، احساساتی و کوته‌بینانه از بیانات رهبری باعث شدید که حلاوت و شیرینی این پیام در کام جنبش دانشجویی تلخ گردد و با اصرار بر حرکت غلط خود، ما را از خود ناامید کردید.

متاسفانه این اول‌بار نیست که در مقاطع حساس شما و اطرافیانتان با نام منتسب به حزب‌ا... دست به اقداماتی زده‌اید که ضربات سهمگینی را به جریان انقلابی وارد کرده و موجب خوشحالی و سوءاستفاده جریان‌های معاند انقلاب اسلامی قرار گرفته است. کسی حق قانونی شما را در نوشتن نامه و شکواییه از هرکسی، سلب نمی‌کند اما لطفا به نام جریان حزب‌ا... این قبیل فعالیت‌ها را انجام ندهید و این نام را مخدوش نفرمایید.

هرچند شب‌های قدر را از دست دادید اما همچنان درهای رحمت الهی بر روی شما باز است. تابلوی خود را عوض کنید، بنری در دست بگیرید و در سطح شهر بچرخید و از امت حزب‌ا... عذرخواهی کنید و از خداوند طلب مغفرت نمایید. توبه کنید پیش از آنکه امت حزب‌ا... درباره شما و دوستانتان طبق بند میم وصیت‌نامه امام عمل نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار