شکست نمایندگان کشورمان در کشتی اول / تلاش سوریان و عبدولی برای کسب مدال برنز\
  • گزارش روز اول رقابت های کشتی فرنگی

شکست نمایندگان کشورمان در کشتی اول / تلاش سوریان و عبدولی برای کسب مدال برنز

  • کد خبر: 21203
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1395 - 19:06

پس از 2 مدال طلایی که توسط وزنه برداران کشورمان در دو روز گذشته رقابت های المپیک کسب شد ورزش دوستان ایرانی منتظر درخشش حمید سوریان و عبدولی در کشتی فرنگی بودند اما بر خلاف انتظارات رقابت ها پیش رفت و نمایندگان کشورمان در روز نخست در همان ابتدا مغلوب حریفان خود شدند.

به گزارش استناد نیوز، حمید سوریان که پس از چند مرحله موفق شده بود در نهایت سهمیه ورود به المپیک را کسب کند می توانست با کسب عنوان قهرمانی به دومین کشتی گیر تاریخ کشتی فرنگی پس از یاریگین تبدیل شود. سوریان انگیزه های بالایی برای المپیک داشت تا در 31 سالگی با کسب دومین مدال طلای المپیک شاید از کشتی خداحافظی کند اما شرایط آنطور که سوریان می خواست پیش نرفت.

 

شکست سوریان در دور نخست در میان شگفتی همگان

حمید سوریان مرد 7 طلایی کشتی فرنگی در جهان و المپیک در اولین دیدار خود به مصاف حریف ژاپنی «شینیبو اوتا» رفت که در قزاقستان و مسابقات گزینشی اول مغلوب او شده بود.

سوریان کشتی را خوب شروع کرد و در 3 دقیقه اول با یک بارانداز 2 امتیازی و یک خاک با نتیجه 4 بر 0 پیش افتاد و نوید پیروزی و آمادگی داد اما در ثانیه های پایانی تایم اول نشانه هایی از خستگی در نفس های سوریان نمایان شد این درحالی بود که حریف او بسیار سرحال و پرنفس به برای استراحت 30 ثانیه ای نزد مربیان خود رفت.

در 3 دقیقه دوم این اوتا بود که کشتی را هجومی آغاز کرد و لحظه به لحظه عرصه را بر قهرمان المپیک لندن تنگ و تنگ تر کرد. و دفاع سخت سوریان باعث اخطارهای پی در پی شد و در حالی که 10 ثانیه به پایان دیدار و پیروزی سوریان باقی مانده بود حریف ژاپنی از ضعف شدید جسمانی سوریان استفاده کرد و با بیرون بردن سوریان از تشک 2 امتیاز دیگر کسب کرد و در نهایت با نتیجه 5 بر 4 سوریان را مغلوب کرد.

 

دومین شکست کشتی فرنگی در دومین کشتی!

سعید عبدولی که از ابتدا برای او کشتی های سختی در المپیک پیش بینی می شد در وزن 75 کیلوگرم در اولین کشتی خود با حریف قدرتمند دانمارکی «مارک مادسن» سرشاخ شد. مادسن که 5 مدال جهانی را در کارنامه دارد در سن 31 سالگی با تجربه بالای خود و قدرت بدنی مناسب از ابتدا سعی کرد کشتی را اداره کند و اجازه هجوم های تند و تیز را به عبدولی ندهد. کشتی بدون اجرای هیچ حرکت مفید و فنی ادامه داشت تا اینکه داوران دومین اخطار را به مادسن دادند و یک امتیاز به سعید عبدولی داده شد. عبدولی 2 بار سعی کرد در خاک ها حریف را بارانداز کند که در این مهم ناکام بود.

در ادامه مبارزه داوران به عبدولی اخطار و به حریف او امتیاز دادند تا نتیجه 1 بر 1 شود و به دلیل ثبت امتیاز آخر برای مادسن، عبدولی بازنده کشتی اعلام شد.

 

اعتراض های همیشگی عبدولی به داوری!

 درحالی که کشتی بسیار سرد و بدون فن پیگیری می شد پس از اخطار پوئنی که به نفع مادسن داده شد عبدولی به شدت به داوری اعتراض می کرد و چند بار به جلوی میز رئیس تشک رفت تا جایی که داوران به او کارت زرد دادند. نمیخواهیم به بحث داوری وارد شویم فارق از درستی یا نادرستی تصمیمات داوری سعید عبدولی با تجربه نباید انثدر وارد حاشیه باشد، عبدولی در کل این مسابقه حتی یک فن هم اجرا نکرد و شاید در شرایط برابر بود که داوران یک اخطار پوئن به او یه یک اخطار پوئن به حریف دادند.

تاجایی که در یاد داریم عبدولی پس از همه شکست ها داوران را محکوم کرد بجای اینکه از مبارزات خود درس بگیرد.

 

محمد بنا و سوریان پاسخگوی سوالات خبرنگاران نبودند

شکست سوریان در اولین کشتی المپیک ریو به قدری برای وی و مربی اش سنگین تمام شد که هر دو سکوت اختیار کردند.بعد از اینکه سوریان تشک کشتی را ترک کرد، وی  توسط محمد بنا و کمک مربی تیم به خارج زمین هدایت شد و بدون کوچکترین اظهار نظری سالن را ترک کرد. محمد بنا هم حاضر به هیچ اظهار نظری نشد.

 

«اوتا» شگفتی ساز روز اول کشتی فرنگی المپیک
کشتی گیر ژاپنی که در اولین مبارزه خود حمید سوریان را شکست داده بود یکی پس از دیگری رقیبان را از پیش رو برداشت و در دیدار ماقبل فینال در مقابل «روشن بايراموف» باتجربه و زیرک و عنواندار قرار گرفت که با یک فيتوي زیبا بايراموف را با ضربه فنی مغلوب کرد و به فینال رسید با رسیدن اوتا به فینال حمید سوریان باید برای کسب مدال برنز مبارزه های خود را آغاز کند. سوریان در اولین مبارزه خود در شانس مجدد از ساعت 23:30 با کشتی گیر قزاقستانی سرشاخ خواهد شد.

 

با راهیابی «مارک مادسن» به فینال عبدولی هم شانس کسب مدال برنز را دارد

مادسن دانمارکی که 5 مدال جهانی را در کارنامه دارد با شکست سعید عبدولی در دور نخست و سایر رقیبان به فینال رسید تا عبدولی هم به گروه شانس مجددها برود تا در ادامه برای کسب مدال برنز مبارزات خود را انجام دهد. مادسن باتجربه همانند کشتی با عبدولی با زیرکی و حتی بدون اجرای فنی در ماقبل فینال حریفش را 1 بر 0 مغلوب کرد و فینالیست شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار