جنگ ایران و عربستان در دوران پادشاهی ولیعهد جوان عربستان\
  • تغییر قدرت در عربستان و روابط ایران

جنگ ایران و عربستان در دوران پادشاهی ولیعهد جوان عربستان

  • کد خبر: 212051
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1396 - 13:20

رابطه ایران و عربستان در منطقه بسیار تیره شده است و هر روز دو طرف یکدیگر را تهدید می کنند، حال با تغییر ولیعهد عربستان آیا این روابط به جنگ خواهد انجامید؟

 به گزارش استناد نیوز، کشور عربستان با حمایت هم پیمانان منطقه ای و فرا منطقه ای خود روز به روز گستاخی خود را در مواضعش نسبت به ایران بیشتر می کند ولی در مقابل این رفتار ایران سعی کرده با ملایمت بیشتری رفتار نماید و مشکلات را از طریق روابط دیپلماتیک حل و فصل کند.

ملک سلمان بن عبدالعزیز صبح امروز در یک اقدام نامتعارف اما قابل پیش بینی درنهایت طی حکمی سلطنتی محمد بن نایف، وزیر کشور و ولیعهد را از سمت برکنار کرد و محمد بن سلمان، پسرش را به عنوان ولیعهد جدید انتخاب کرد.

محمد بن سلمان کسی است که نقشی تعیین کننده در شروع جنگ یمن و قربانی شدن شهروندان بی دفاع این کشور و مسئله قطر و بسیاری از تحولات منطقه داشته است و مواضعی بسیار سخت و خطرناک نسبت به ایران دارد.

در تازه ترین اظهارات شبکه «الجزیره» در صفحه توئیتر خود نوشت: ملک سلمان هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.

ادعایی که پیش از این نیز درست قبل از حمله تروریستی داعش در تهران مطرح شده بود و مقامات ایران نیز رسما اعلام کرده اند، حملات تروریستی تهران با سفارش و حمایت عربستان صورت گرفته است.

اقدام به تغییر ولیعهد عربستان که بعد از سفر دونالد ترامپ به این کشور و مذاکرات در خصوص ایران صورت گرفت، به نظر می رسد با هماهنگی کامل آمریکا انجام شد.

احتمالا پس از بررسی واکنش ها به این تغییرات و در صورت مساعد بودن اوضاع به زودی ملک سلمان از پادشاهی عربستان کنار رفته و جای خود را به پسر 31 ساله خود می دهد. در آنصورت باید دید این جوان گستاخ و جنگ طلب چه اقدامات تحریک آمیزی را علیه ایران انجام خواهد داد و آیا کاسه صبر ایران را لبریز خواهد کرد؟

جنگ احتمالی ایران و عربستان کل منطقه را درگیر خواهد کرد و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان وارد آن خواهند شد که قطعا به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار