پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در تعطیلات عید فطر تا پایان هفته\

پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در تعطیلات عید فطر تا پایان هفته

  • کد خبر: 212074
  • چاپ
  • انتشار: 01 تیر 1396 - 14:09

درحالی که بسیاری از شهرهای کشور در گرما می سوزند آب و هوای و طبیعت زیبای استان مازندران شرایط ایده آلی را برای مسافرت محیا کرده است

 به گزارش استناد نیوز، پس از یک ماه روزه داری در فصل گرما، دو روز تعطیلات عیدی که توام شده با پایان امتحانات مدارس و دانشگاه ها، و با یک مرخصی روز چهارشنبه شرایط آماده است برای بستن کول بار سفر به یکی از زیبا ترین و خوش آب وهواترین استان های کشور یعنی مازندران، قطعا در هفته آینده با تعطیلاتی که به واسطه عید سعید فطر احتمالا روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد داشت شاهد حضور گسترده مسافران در مازندران خواهیم بود. یکی از موارد مهم در برنامه ریزی برای سفر آگاهی از شرایط آب و هوایی مقصد است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

 جمعه، 2 تیرماه: نقشه های هواشناسی برای دومین روز تابستان در استان مازندران بارش های پراکنده و آسمانی نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و ناپایداری را نشان می دهند، این ناپایداری ها در شهرهای غربی استان بیشتر بوده و با حرکت به شرق استان از میزان آن کاسته خواهد شد. ضمن اینکه در ساعات پایانی روز نیز از غلظت ابرها کاسته می شود. بیشینه دمای این روز تابستانی 25 درجه سانتی گراد خواهد بود.

 

شنبه، 3 تیر: در روز شنبه افزایش نسبی دما را در سطح استان خواهیم داشت بطوری که بیشینه دما در شهرهای شرقی استان به 30 درجه سانتی گراد هم می رسد اما در غرب دمای پایین تری انتظار می رود. درحالی که در شهرهای شرقی جوی نسبتا پایدار پیش بینی می شود اما در غرب مازندران در برخی ساعات احتمال رگبار لحظه ای و افزایش ابر در پایان روز را شاهد خواهیم بود.

 

یک شنبه، 4 تیر: آسمان استان در غالب ساعات این روز نیمه ابری خواهد بود و وزش باد نیز پیش بینی می شود. ضمن اینکه در غرب استان احتمال کمی برای رگبار باران در ساعاتی وجود دارد.

 

دوشنبه، 5 تیر: روزی که به احتمال زیاد عید فطر خواهد بود آسمان استان نیمه ابری در پاره ای اوقات در غرب مازندران ابری به همراه بارش باران خواهد بود، دمای هوا در شهرهای غربی بیشینه و کمینه ای 28 و 22 درجه ای خواهد داشت، اما در مرکز و شرق استان هوا گرم تر و ناپایداری کمتر پیش بینی شده است. برای این روز هم وزش باد ملایم انتظار می رود.

 

سه شنبه و چهارشنبه، 6 و 7 تیر: برای این روزها پدیده خاصی پیش بینی نمی شود، آسمان غالبا نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر در مناطق غربی استان همراه خواهد بود، افزایش چند درجه ای دمای استان را در گرمترین ساعات به 34 درجه هم می رساند که این دما در غرب استان 30 درجه خواهد بود و دریا آماده پذیرایی از مسافران!

 

پنجشنبه و جمعه، 8 و 9 تیر: در روزهای پایانی هفته نیز آسمان استان مازندران نیمه ابری خواهد بود با این تفاوت که بر غلظت ابرها افزوده شده و احتمال کمی نیز برای بارش باران در روز پنجشنبه، بخصوص در غرب استان مازندران و ارتفاعات وجود دارد. ضمن اینکه برای روز جمعه پوشش ابری در شرق استان افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش استناد نیوز، بطور کلی با توجه به شرایط آب و هوایی این روزها در کشور، مازندران از شرایط مناسبی برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات عید سعید فطر برخوردار است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار