واکنش رسانه های خارجی به حضور پر شور ایرانیان در راهپیمایی روز جهانی قدس\
  • در تهران و 900 شهر ایران برگزار شد؛

واکنش رسانه های خارجی به حضور پر شور ایرانیان در راهپیمایی روز جهانی قدس

  • کد خبر: 212086
  • چاپ
  • انتشار: 02 تیر 1396 - 13:26

 روز جهانی قدس هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مردم مسلمان ایران و برخی کشورهای دیگر در این روز انزجار خود را از استکبار جهانی نشان داده و به حمایت از مردم مظلوم فلستین می پردازند.

در این گزارش به بازتاب و واکنش رسانه های بین المللی به حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانس قدس امسال در 2 تیرماه 96 می پردازیم:

* شبکه تلویزیونی المیادین با بازتاب حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد: در ایران تظاهرات روز جهانی قدس آغاز شده است. در شهر تهران و دیگر شهرهای این کشور مردم بطور گسترده در این تظاهرات شرکت می کنند. مردم در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و هشدار به دشمنان فلسطین سرمی دهند.

این شبکه تلویزیونی همچنین بخشی از سخنان «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران را نیز منتشر کرد که گفت:عملیات موشکی اخیر ما علیه داعش در سوریه در زمان مناسب صورت گرفت.

 

* شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی اعلام کرد که صبح امروز در تهران پایتخت ایران و بیش از 900 شهر دیگر راهپیمایی بزرگی به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از مساله فلسطین برگزار شد.

ایرانی ها از ساعت های اولیه امروز صبح به خیابان ها آمدند تا در مراسم روز جهانی قدس شرکت کنند و شعار« مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و « مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل» سر داده و خشم خود را از تروریسم و اشغالگری و قتل کورکورانه ملت قهرمان فلسطین نشان دادند.

 

* خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد: مردم شهرهای مختلف ایران با حضور در راهپیمایی ضداسرائیلی و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی این رژیم را محکوم کردند. شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران از نقاط مختلف پایتخت به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری مراسم نماز جمعه در حرکت هستند. راهپیمایی های مشابه در سایر شهرهای ایران در حال برگزاری است.

در این راهپیمایی های ضد اسرائیلی، ایران حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارد و بر اهمیت قدس برای مسلمانان تاکید می کند.

 

خبرگزاری یمن پرس نوشت: میلیون ها ایرانی با راهپیمایی در خیابان های شهرهای مختلف این کشور با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند و اشغالگری و جنایات رژیم اسرائیل که دهه هاست ادامه دارد را محکوم کردند. در تهران و دیگر شهرها و روستاها شعار مرگ بر اسرائیل سر داده شد و پرچم های این رژیم سوزانده شد.
در روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت این روز تاکید کرده بودند.

 

* شبکه قطری الجزیره مباشر نیز راهپیمایی روز جهان قدس را در تهران و سایر شهرهای ایران بازتاب داد و زیرنویس این شبکه نوشت: راهپیمایی در ایران برای زنده نگه داشتن روز جهانی قدس است.

 

* روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: راهپیمایی ضد اسرائیلی در سراسر ایران برگزار شد. شعار «مرگ بر اسرائیل» شعار اصلی ایرانیان در این راهپیمایی بود و آنها خواستار توقف اشغالگری های اسرائیل شدند. در دیگر شهرهای ایران نیز راهپیمایی های مشابهی برگزار شد.

ایران در این راهپیمایی همچنین سه موشک زمین به زمین خود را به نمایش گذاشت. در مراسم روز قدس امسال موشک ‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش در «دیرالزور» سوریه شلیک شد، به نمایش درآمد. در این مراسم موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.
ایران هر ساله در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارد و اقدامات اسرائیل را محکوم می کند.

 

* خبرگزاری ترند آذربایجان در گزارشی نوشت: مردم در گروه ها و تجمعات گسترده در بیش از 800 شهر از صبح امروز راهپیمایی روز قدس را آغاز کرده اند. آنها پلاکاردهایی ضد اسرائیل در دست دارند و شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

روز قدس توسط آیت‌الله خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بنیان نهاده شده و مردم هر ساله در این روز به ظلمی که اسرائیل به مردم فلسطین می کند، اعتراض می‌ کنند اما در این تظاهرات مردم شعارهایی را در حمایت از مردم کشورهایی که توسط آمریکا یا دیگران سرکوب شده‌ اند نیز سر می‌ دهند.

* روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی درباره روز قدس مدعی شد که انتظار می‌رود ده‌ ها هزار نفر در این راهپیمایی در ایران مشارکت کنند.
در این راهپیمایی ایرانیان علیه اسرائیل شعار می دهند. این مراسم که هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌ شود، در دیگر کشورهای عربی و اسلامی نظیر عراق، یمن و ترکیه هم برگزار می‌ شود.

 

* روزنامه تایمز آو اسرائیل در خبری درباره برگزاری گسترده راهپیمایی روز قدس در سراسر کشورمان تصاویری نیز از حضور مقامات بلندپایه ایران حضور گسترده مردم منتشر کرد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به این‌که حدود یک میلیون نفر در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، نوشت: معترضان شعار مرگ بر اسرائیل سردادند و بار دیگر از مردم فلسطین حمایت کردند.

تایمز آو اسرائیل در ادامه گزارش خود به ارائه جزئیاتی درباره حاشیه‌های برگزاری این راهپیمایی پرداخت و نوشت: در این راهپیمایی یک عروسک از ملک سلمان پادشاه عربستان به نمایش گذاشته شد که شبیه به کلیشه یهودیان بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار