مشاهده تب کریمه کنگو در آمل و نور صحت دارد؟\

مشاهده تب کریمه کنگو در آمل و نور صحت دارد؟

  • کد خبر: 212105
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1396 - 11:37

تب کریمه یک بیماری خونی است که از دام به انسان منتقل می شود و در هفته های اخیر بسیار خبرساز شدو جان چند نفر را در کشور گرفت

به گزارش استناد نیوز، «شنیده شده چوپانِ نوری به علت ابتلا به این بیماری چند روزی است در بیمارستان امام رضا(ع) آمل بستری می باشد» این متن پیامی است که به سرعت بدون تایید ادعا در فضای مجازی دست به دست می شود.

حتی درست بودن این خبر باز هم تیترهایی مثل: «تب کریمه کنگو به آمل رسید» صحیح و اخلاقی نیست، چرا که بیمار مورد ادعا چوپان نوری اعلام شده است.

استناد نیوز، از مسئولان مربوطه در شهرستان و علوم پزشکی استان مازندران درخواست دارد هرچه زودتر و تا قبل از اینکه این شایعه همه گیر شده و نگرانی مردم را سبب شود به افکار عمومی مردم پاسخ داده و شرایطموجود را شرح دهد. 

چنین اخباری را حتی در صورت درستی، پسندیده است به صورت رسمی از زبان مسئولان بشنویم تا در فضای مجازی شاهد چنین تیترهای پرغرضی نباشیم.

 

تکمیلی //

ساعتی پس از انتشار شایعه و درج خبر در استناد نیوز، حمزه قاسمی مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل در اظهار نظری رسمی از بستری شدن فرد 40 ساله آملی مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان امام رضا (ع) آمل خبرداد.

به گفته این مسئول: دام این فرد در روستای ایوا بخش بلده شهرستان نور هستند و خود بیمار آملی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار