درخواست طلاق 6 هزار خانم مازندرانی طی 2 سال / مهمترین جرائم قضایی مازندرانی ها چیست؟\
  • حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد؛

درخواست طلاق 6 هزار خانم مازندرانی طی 2 سال / مهمترین جرائم قضایی مازندرانی ها چیست؟

  • کد خبر: 212106
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1396 - 11:48

رئیس کل دادگستری مازندران ضمن ارائه آماری از جرائم و زندانیان استان، مهمترین جرم های مازندرانی ها که موجب زندانی شدنشان می شود را اعلام کرد

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 7400 مددجو در زندان های مازندران حضور دارند که بیش از پنج هزار نفر از این تعداد را متاهلین تشکیل می دهند، اظهار کرد: حضور این تعداد زندانی متاهل در زندان های مازندران مشکلات اجتماعی بسیاری را برای خانواده این افراد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 254 زندانی خانم در زندان های مازندران حضور دارند، افزود: 42 درصد از موارد اتهامی زندانیان مازندران مربوط به مواد مخدر و 24 درصد به سرقت ربط دارد و 644 نفر نیز به دلیل مسائل مالی زندانی هستند.

تقوی فرد با بیان اینکه سه هزار نفر بدون دارا بودن سابقه قضائی در زندان های مازندران حضور دارند، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 400 نفر از زندانیان مازندران نیز سابقه دار هستند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در سال 94، حدود 300 نفر و در سال گذشته 293 نفر از زندانیان مازندران آزاد شدند، یادآور شد: در سال گذشته 120 میلیون تومان برای آزادی این افراد از کمک های خیران و هشت میلیارد تومان نیز از ستاد دیه کشور تامین شده است.

وی توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت تعزیری و تهدید را از جمله جرم‌های متداول در مازندران دانست.

 

تقوی فرد با بیان اینکه بیش از 15 هزار خانواده طی دو سال اخیر برای طلاق توافقی به دستگاه قضایی در استان مازندران مراجعه داشته اند، تصریح کرد: همچنین حدود 6 هزار درخواست طلاق نیز طی دو سال اخیر از سوی خانم ها به دادگستری های استان وارد شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر پرونده قضایی از زمان تشکیل تا پایان آن در مجموع بیش از 20 میلیون تومان برای کشور هزینه دارد، افزود: درصد بسیار فراوانی از جمعیت مازندران درگیر پرونده های قضایی هستند که این مساله در شان مردم استان مازندران نیست.

این مسئول قضایی نقش صدا و سیما و رسانه ها را در ارتقای فرهنگ جامعه بسیار موثر دانست.

 

تقوی فرد با بیان اینکه دستگاه قضایی آینه عملکرد اجتماعی عموم جامعه است، ادامه داد: بیش از 770 هزار پرونده در سال 94 و حدود 800 هزار پرونده در سال 95 به دادگستری ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف مازندران وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از تلاش کارکنان دادگستری استان در راستای خدمات رسانی به مردم مازندران تجلیل کرد و افزود: دادگستری استان مازندران در سال 95 موفق شد برای سه بار پیاپی رتبه نخست را از لحاظ عملکرد در مجموعه دادگستری های سراسر کشور به دست آورد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار