تلاش عربستان برای انحراف افکار عمومی از تغییر ولیعهد با ربط دادن حمله تروریستی مکه به ایران\
  • ادعای بازداشت سه ایرانی در حمله تروریستی مکه؛

تلاش عربستان برای انحراف افکار عمومی از تغییر ولیعهد با ربط دادن حمله تروریستی مکه به ایران

  • کد خبر: 212129
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1396 - 12:58

اینکه حمله تروریستی به مسجد الحرام واقعی بوده باشد خود جای بحث دارد اما ربط دادن آن به ایران فرار عربستان از پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص تغییر ولیعهد است.

به گزارش استناد نیوز، روزنامه عربستانی الریاض نوشت: مقامات امنیتی عربستان سه مرد ایرانی را که مشکوک به دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیت ملی بودند، دستگیر کرده‌اند.
الریاض همچنین مدعی شده است که این افراد ایرانی سه روز پیش از اقدام تروریستی اخیر در مسجد الحرام در مکه بازداشت شده‌اند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این ادعا گفت: بازداشت سه ایرانی و ارتباط دادن آن به حادثه تروریستی مکه یک خبرسازی شیطانی و بدون واقعیت است.

وی افزود: تغییر ولیعهد عربستان با مخالفت های داخلی آل سعود مواجه شده لذا لازم داشتند مسیر افکارعمومی داخلی را تغییر دهند، از همین رو حادثه تروریستی مکه را ترتیب می دهند. خبری مثل حمله به خانه خدا به زعم سعودی ها بهترین راهکار برای انحراف افکارعمومی از مسأله تغییر ولیعهد بود که به لحاظ سیاست داخلی عربستان بسیار مهم است.

گفتنی است مقامات امنیتی عربستان سعودی در روزهای گذشته خبر از خنثی سازی اقدام تروریست ها برای انفجار در مسجد الحرام دادند که به تیتر اول بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار