عملکرد ورزشکاران مازندرانی در المپیک ریو / چشم انتظار روزهای بهتر\

عملکرد ورزشکاران مازندرانی در المپیک ریو / چشم انتظار روزهای بهتر

  • کد خبر: 21214
  • چاپ
  • انتشار: 27 مرداد 1395 - 15:16

با کسب 13 سهمیه از مجموع 64 سهمیه المپیکی توسط ورزشکاران مازندرانی، این استان بهترین عملکرد را در این زمینه داشت و امیدهای زیادی به کسب مدال های خوشرنگ توسط ورزشکاران مازندران داشتیم اما نتایج تا اینجا دلچسب ورزش استان نبود

به گزارش استناد نیوز، کاروان المپیک ایران در دوره گذشته مسابقات المپیک در لندن نتایج خیره کننده ای را کسب کرد، 4 نشان طلا، 5 نقره و 3 برنز، عملکردی تاریخی برای ورزش ایران به حساب می آمد. در این بین ورزش مازندران نقش بسزایی در این نتیجه ایفا کرد. 2 مدال طلا توسط بهداد سلیمی قائمشهری و قاسم رضایی آملی و تک برنز کمیل قاسمی نتایج خوبی برای ورزش استان بود. اما در المپیک 2016 ریو تا اینجای کار نتایج بدست آمده اصلا رضایت بخش نبود.

 

* اولین ورزشکاران المپیکی مازندران که رقابت خود را آغاز کردند نیما و نوشاد عالمیان بودند که خیلی زود از المپیک حذف شدند، اگرچه انتظار مدال از این 2 برادر نمی رفت ولی انتظار عملکرد بهتری داشتیم.

* سپس نوبت به مجتبی عابدینی در شمشیربازی رسید، عابدینی عملکرد عملکرد درخشانی داشت و تا یک قدمی مدال پیش رفت و با ناداوری دستش از مدال کوتاه ماند او علارغم اینکه مدال نگرفت کار بزرگی انجام داد.

* بعد از عابدینی نوبت به بشیر باباجان زاده در کشتی فرنگی رسید. باباجان زاده فرنگی کار بابلی تیم ملی که محمد بنا برای او مدال برنز را در نظر گرفته بود متاسفانه کشتی های خوبی نگرفت و حذف شد.

* محمدرضا براری وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم دیگر ورزشکار مازنی در المپیک بود که او هم علارغم اینکه وزنه های نسبتا خوبی زد دستش به مدال نرسید تا مازندرانی ها همچنان در مدال آوری ناکام باشند.

* مرد طلایی لندن، برنز ریو را تصاحب کرد

قاسم رضایی که در المپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شده بود در ریو چندان آماده نشان نداد، از رضایی با توجه به قرعه ای که داشت انتظار می رفت حداقل به فینال برسد و مدال نقره بگیرد اما او در مقابل کشتی گیر کوبایی نتوانست پیروز شود و نهایتا در 31 سالگی به مدال برنز رسید و اولین مدال مازندرانی ها در المپیک ریو را بدست آورد. هرچند با توجه به توانایی های رضایی مدال برنز برای او کم بود ولی حالا او پر افتخارترین فرنگی کار ایرانی در المپیک است.

* سلیمی رکورد شکست اما مدال نگرفت

بهداد سلیمی پس از مصدومیت شدید پیش از المپیک خیلی تلاش کرد که خود را آماده کسب طلای دوم کند کاری که شاید فقط از بهداد بر می آمد که پس از آن مصدومیت شدید در فاصله ای کوتاه تا المپیک خود را مهیای این رویداد بزرگ ورزشی کند. دیشب بهداد از جان مایه گذاشت تا برای کشور افتخار آفرینی کند اما با ناداوری به حق خود نرسید. با توجه به این مصدومیت بهداد موفق شد در یکضرب مجددا رکورد شکنی کند و اینبار رکورد جهان و المپیک را با 216 کیلوگرم به نام خود ثبت کرد اما در دوضرب داوران و ژوری سد راه او شدند و با 3 خطا بهداد نیز مدال نگرفت.

 

* امید مازندران به 4 ورزشکار باقی مانده و والیبالیست ها

تا اینجای کار نتایج نا امید کننده بود اما همچنان 4 ورزشکار پر امید مازندرانی مبارزات خود را آغاز نکرده اند، امروز فرزان عاشورزاده در تکواندو بروی تاتامی می رود او از امیدهای اصلی کسب مدال در المپیک است.

مازندران 3 کشتی گیر آزادکار پر امید جویباری را هم در المپیک دارد که حسن یزدانی، کمیل قاسمی و رضا یزدانی به ترتیب در روزهای 29-30 و 31 مرداد رقابت های خود را آغاز می کنند.

البته تیم والیبال را هم نباید فراموش کرد که بامداد فردا با ورزشکاران مازندرانی خود بری سعود به چهارتیم برتر المپیک به مصاف ایتالیا می رود.

 

استناد نیوز برای ورزشکاران المپیکی ایران در ادامه ی مسابقات آرزوی موفقیت دارد

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار