سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر / آتش به اختیار به معنی بی قانونی و برهم زدن نظم کشور نیست\
  • امروز در مصلی امام خمینی ره

سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر / آتش به اختیار به معنی بی قانونی و برهم زدن نظم کشور نیست

  • کد خبر: 212145
  • چاپ
  • انتشار: 05 تیر 1396 - 12:20

صبح امروز دوشنبه 5 تیرماه، خطبه های نماز عید سعید فطر با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور پرشکوه مردم، پس از یک ماه روزه داری هم زمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش استناد نیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر، ماه رمضان امسال را به معنی واقعی کلمه «مبارک» خواندند و گفتند: «روزه داری در روزهای گرم»، «حضور چشمگیر جوانان در جلسات گسترده معارفی و قرآنی»، «سفره های ساده افطاری مردمی در مساجد و محلات»، «کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تأمین هزینه های درمان نیازمندان»، «توسل و تضرع به پروردگار در شب های قدر» و «حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس» از نشانه‌های فضای معنوی و اهتزاز روحی در جامعه، و تقویت کننده بنیه معنوی ملت و زمینه ساز پیمودن راههای دشوار است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی فرمودند: خلل و فرج فرهنگی زیادی داریم؛ نفوذ گاه دشمنان بسیار است؛ در قبال این مسائل هم مجموعه های دولتی و هم مجموعه های عظیم مردمی مسئولند.

ایشان همچنین با اشاره به مفهوم «آتش به اختیار» تاکید کردند: آتش به اختیار به معنی کار فرهنگ خودجوش و تمیز است. در تمام کشور، جوانان و صاحبان فکر و اندیشه به ابتکار خودشان منافذ فرهنگی را بشناسند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوء استفاده‌ دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین باشند.

ایشان افزودند: این مراقبت‌ها در درجه‌ اول متوجه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سوی هدف‌های خود حرکت بکند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با ابراز امیدواری برای تشکیل هرچه زودتر دولت جدید، گفتند: با توجه به نام امسال، دولت جدید باید کارهای بزرگی را با کمک مردم، در جهت رونق تولید و حل مشکل اشتغال جوانان انجام دهد و این کارها باید با جدیت پیگیری شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: ملت عزیز ایران سرافراز باشند که کارهای بزرگی انجام دادند؛ دل شاد کنید، امید در دل بپرورانید، کارهای بزرگی انجام دادید؛ اندکی پیش از ماه مبارک، اولاً آن انتخابات پرشور و باعظمت را توانستید به دنیا نشان بدهید؛ ثانیاً همین راه‌پیمایی روز قدس، کار باعظمتی است.این تهاجم قدرتمندانه‌ سپاه به دشمنان هم کار بزرگی بود.

 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی خطبه های نماز عید، به مسائل جهان اسلام بویژه اوضاع یمن بعنوان یکی از جراحت های بزرگ بر پیکر امت اسلامی، و همچنین مسایل بحرین و کشمیر اشاره کردند و افزودند: دنیای اسلام بویژه روشنفکران و علمای اسلامی باید همانگونه که جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین، صراحتاً اعلام می کند، موضع خود را در اعلام برائت از ستمگران و ظالمانی که در ماه رمضان مردم یمن را مورد تهاجم قرار دادند و در حمایت از این مردم مظلوم و دیگر مسایل جهان اسلام، به طور صریح اعلام کنند حتی اگر طواغیت از این موضع‌گیری ناراضی شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار