سخت ترین جراحی تومور مغز جهان در بیمارستان ولیعصر قائمشهر با موفقیت انجام شد\
  • توسط دکتر محسنی

سخت ترین جراحی تومور مغز جهان در بیمارستان ولیعصر قائمشهر با موفقیت انجام شد

  • کد خبر: 212210
  • چاپ
  • انتشار: 22 تیر 1396 - 17:31

یکی از چالش برانگیز ترین جراحی های تومور مغز در جهان بر روی خانمی 47 ساله با موفقیت در بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر انجام شد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر، خانمی 47 ساله که با اختلال تعادل در راه رفتن، سرگیجه، وز وز گوش، ضعف مختصر نیمه راست صورت و کاهش شنوایی در گوش راست به بیمارستان ولیعصر مراجعه کرده بود با تشخیص بیماری آکوستیک شوانوما (Acoustic Schwannoma ) توسط دکتر محسنی جراح مغز و اعصاب تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این عمل جراحی که حدود 6 ساعت به طول انجامید با موفقیت کامل و بدون کوچکترین عارضه ای به پایان رسید. دکتر محسنی گفت: بدون تردید جراحی بدون عارضه این تومور چالش برانگیزترین و مشکل ترین جراحی در بین انواع تومورهای مغزی در دنیا می باشد.

دکتر محسنی که طی یک سال اخیر سه بیمار مبتلا به آکوستیک شوانوما را در بیمارستان تامین اجتماعی ولیعصر(عج) قائمشهر با موفقیت کامل تحت عمل جراحی قرار داده است درباره ماهیت این بیماری گفت: آکوستیک شوانوما توموری خوش خیم از جنس غلاف عصب 8 ام مغزی (Inferior Vestibular Nerve ) است که با رشد خود در ناحیه زاویه مخچه ای – پلی (Cerebellopontine angle) و اثر فشاری بر ساقه مغز، مخچه و اعصاب مغزی 7 تا 11 باعث بروز علائم بالینی می شود.

 

شایان ذکر است عمده شهرت پرفسور سمیعی، جراح مغز و اعصاب و افتخار ایران در جهان، در زمینه جراحی قاعده جمجمه در مورد جراحی کم عارضه همین تومور خاص می باشد.

قابل ذکر است پیش از این، بیماران مبتلا به آکوستیک شوانوما جهت درمان به تهران اعزام می گردیدند اما در حاضر این عمل و سایر اعمال جراحی مغزواعصاب روز دنیا، مطابق با استانداردها، توسط جراحان مغزواعصاب در بیمارستان تامین اجتماعی ولیعصر(عج) قائمشهر انجام می گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار