مدالی تاریخی بر گردن کیمیای ورزش ایران در المپیک / کیمیا علیزاده رکوردها را شکست + تصاویر\

مدالی تاریخی بر گردن کیمیای ورزش ایران در المپیک / کیمیا علیزاده رکوردها را شکست + تصاویر

  • کد خبر: 21225
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1395 - 15:08

نزدیک اذان صبح بود که اتفاقی تاریخی در ورزش ایران در المپیک ها رغم خورد، لحظه ای شیرین که می تواند چراغ راه افتخار افرینی بانوان ایران در المپیک های آینده باشد. مدالی زیبا که به جوانان ما انگیزه و باور کسب مدال المپیک در اوج جوانی را می دهد. برنز علیزاده چندین طلا می ارزد

به گزارش استناد نیوز، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی این وزن راه پیدا کرده بود در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف «نیکیتا گلاسنوویک» از سوئد رفت و در پایان ۵ بر یک صاحب پیروزی و نشان برنز شد و به عنوان اولین بانوی مدال آور در تاریخ ورزش کشور نام خود را ثبت کند. رویایی برای ورزش ایران که توسط دختر 18 ساله تکواندوی ایران به حقیقت پیوست.

 

پاداش مدال طلا برای کیمیا علیزاده

کیومرث هاشمی بعد از کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده در مسابقات تکواندو المپیک ریو اظهارداشت: به دلیل اهمیت مدال کیمیا علیزاده به وی پاداشی معادل مدال آوران طلا پرداخت می شود.

بنا بر مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، به مدال آوران طلا، نقره و برنز بازی های المپیک به ترتیب پاداشی معادل ١٠، ٥ و ٣ هزار دلار پرداخت می شود.

 

کیمیا علیزاده

 

نکته جالب دیگر در این رقابت ها سکوی سوم المپیک بود که 2 بانوی محجبه را در خود جای داده بود. «ابتهاج محمد» از کاروان آمریکا، اولین زنی می شود که با حجاب در این رشته از آمریکا مسابقه می داد تا هم تبلیغ بزرگی برای حجاب بانوان و آمیزه های اسلامی باشد و هم مدال برنز را کسب کند.

برنز کیمیا علیزاده با حجاب

سکوی قهرمانی

 

رکورد دیگری که کیمیا علیزاده شکست

کیمیا علیزاده با این مدال علاوه بر این که در ورزش بانوان تاریخ ساز شد، رکورد ٦٤ ساله ناصر گیوه‌چی در المپیک را هم شکست. گیوه‌چی در المپیک هلسینکی ۱۹ ساله بود که نقره کشتی در المپیک را گرفت. حالا کیمیای ۱۸ ساله جوانترین مدال آور ورزش ایران در تاریخ المپیک‌هاست.

کیمیا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار