افزایش تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس / شلیک شناور آمریکایی به سمت قایق توندرو سپاه\
  • تحرکات در خلیج فارس

افزایش تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس / شلیک شناور آمریکایی به سمت قایق توندرو سپاه

  • کد خبر: 21230
  • چاپ
  • انتشار: 05 شهریور 1395 - 21:41

در روزهای اخیر شاهد برخوردهای خطرناکی بین شناورهای نظامی آمریکایی و ایرانی  در منطقه حساس خلیج فارس هستیم که بارها از طرف مسئولان هر دو کشور نسبت به آن هشدار داده شده و هر اقدام اشتباه می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای طرفین و منطقه به همراه داشته باشد.

به گزارش استناد نیوز، روز سه‌شنبه شناورهای سپاه پاسداران در تنگه هرمز در فاصله 300 متری یک شناور آمریکایی حرکت کردند که آمریکایی‌ها از این اقدام انتقاد کرده بودند. اما این گشت زنی در فاصله ی نزدیک که خط و نشانی برای اعلام آمادگی نیروهای دریایی ایران است بدون مشکل به اتمام رسید.

 

مقامات آمریکایی مدعی‌‌ شدند که روز چهارشنبه یک فروند شناور نظامی ایرانی برای شناورهای آمریکایی و کویتی مزاحمت ایجاد کرده و یک شناور نظامی آمریکایی در حمایت از شناورهای خارجی وارد عمل شده و 3 گلوله به نشانه اخطار شلیک کرده است.

 

آنطور که سی‌ان‌ان گزارش داده، محل این تقابل در مناطق شمالی خلیج‌فارس بوده است.

آمریکایی‌ها می‌گویند یک قایق تندروی ایرانی به دو کشتی نیروی دریایی آمریکا و یک کشتی نیروی دریایی کویت نزدیک شده که یکی از شناورهای نظامی آمریکایی به نام «یواس‌اس اسکوال»، پس از مکالمه رادیویی مختصر با طرف ایرانی و امتناع وی از ترک منطقه، 3 بار به نشانه هشدار در آب و به سمت قایق ایرانی شلیک کرده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که قایق تندروی ایرانی به فاصله حدوداً 200 یاردی (حدوداً 180 متر) ناوگان آمریکایی-کویتی آمده و با سرعت بالا، دور آنها حرکت می‌کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار