هر ایرانی، سفیر ایران در خارج از کشور است\
  • رئیس جمهور روحانی؛

هر ایرانی، سفیر ایران در خارج از کشور است

  • کد خبر: 212301
  • چاپ
  • انتشار: 28 بهمن 1396 - 07:39

استنادنیوز؛ رئیس جمهور روحانی اظهار داشت؛ هر ایرانی، سفیر ایران در خارج از کشور است. تحریم میدان ارتباط با ملتها را محدودتر می کند؛ امروز تولید و صادرات انرژی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور روز جمعه در شهر حیدرآباد و در دیدار صمیمی با ایرانیان و دانشجویان مقیم هند با بیان اینکه زبان فارسی مانع خودباختگی فرهنگی است و کرسی های زبان فارسی باید توسعه یابند، گفت: زبان شیرین فارسی در دیار شبه قاره، بهتر از همه جا جلوه گر شده است و می تواند توسعه روابط ایران و هند را شتاب دهد.

وی رابطه شبه قاره هند با ملت ایران را  ویژه و کم نظیر دانست و با تاکید بر اینکه تاجران ایرانی، علاوه بر کالای تجاری، کالای فرهنگی و معنوی به هند منتقل کردند، اظهار داشت: آثار تمدنی حیدرآباد و هند حاصل تلاش تمدنی و مشترک ملت ایران و هند است.

روحانی گفت:‌ رابطه شبه قاره هند با ملت ایران، ویژه و کم نظیر است. آثار تمدنی حیدرآباد و هند حاصل تلاش تمدنی و مشترک ملت ایران و هند است.

رئیس جمهور تاکید کرد: زبان فارسی مانع خودباختگی فرهنگی است؛ کرسی های زبان فارسی باید توسعه یابند.

وی افزود: هر ایرانی، سفیر ایران در خارج از کشور است. تحریم میدان ارتباط با ملتها را محدودتر می کند؛ امروز تولید و صادرات انرژی افزایش یافته است.

روحانی با بیان اینکه به دنیا نشان دادیم علاوه بر قدرت دفاعی بالا، قدرت مذاکراتی بالایی داریم، گفت: حاکم فعلی آمریکا بیش از یکسال است می خواهد برجام را از بین ببرد و هر بار می گوید این آخرین امضای من است!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار