افشاگری‌های جالب از نبرد استقلال - الهلال\

افشاگری‌های جالب از نبرد استقلال - الهلال

  • کد خبر: 212332
  • چاپ
  • انتشار: 03 اسفند 1396 - 08:44

استنادنیوز؛مردی که اتفاقاً در اولین پیروزی آبی‌ها مقابل الهلال سرپرست تیم بود و هنوز هم کلی ناگفته از مسابقه حساس و شیرین سال ۷۷ دارد.

به بهانه نبرد با الهلال سراغ منزوی رفتیم و کلی حاشیه در رابطه با اولین پیروزی استقلال برابر حریف مغرور سعودی از زبانش شنیدیم که ماحصل آنها در پی می‌آید:

مگر می‌شود الهلال را برد!

اسفند سال ۷۷ بود. قبل از سفر به امارات با ملوان در تهران مساوی کردیم؛ همان بازی و گل به خودی که باعث شد بازی را نبریم، باعث شد تا در همین تهران می‌گفتند مگر این تیم (استقلال) می‌‌تواند الهلال و العین را ببرد؟ این حرف‌ها به گوش مدیران دو باشگاه فوق هم رسیده بود، به همین خاطر وقتی برای مسابقات راهی شهر العین شدیم، که میزبان مرحله یک‌چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا بود، کسی چندان ما را تحویل نمی‌‌گرفت.

می‌اندازیمت داخل استخر

روز بازی با الهلال جلسه‌ کادر فنی برگزار شد. ناصرخان فقید، اصغر حاجیلو، مرتضی محصص،  نعیما خواجوی و... دکتر نوروزی. من و آقای فتح‌ا...زاده هم نشسته بودیم. ناصرخان گفت با توجه به فشار حریف و جو ورزشگاه احتمال دارد ۱۰  نفره شویم و بر اساس آن پلن طراحی کرد. حاجی ‌فتح‌ا...‌زاده هم پس از پایان جلسه به جمع بازیکنان رفت و گفت اگر االهلال را ببرید، نفری ۵۰۰ دلار پاداش می‌دهم. البته بازیکنان هم شیطنت کردند و مدعی شدند اگر الهلال را بردیم، حاجی را می‌اندازیم داخل استخر!

ترکیب عوض شد و بردیم

در ترکیب اولیه نامی از محمد تقوی نبود ولی ناصرخان ۳ ساعت قبل از بازی به من گفت می‌‌خواهد ترکیب را عوض کند. تقوی فیکس شد و یک پاس گل هم داد تا بازی را ببریم. آن حرکت حجازی و بازگرداندن تقوی بسیار ارزشمند بود.

انتقال تماشاگر با هواپیما

عربستانی‌ها در ورزشگاه القطاره خیلی بیشتر از ما بودند. کل رو‌به‌روی جایگاه مال آنها بود. شایعه شده بود الهلال روز بازی از عربستان با هواپیما تماشاگر آورده است.

بازی فراموش‌نشدنی برومند

با گل‌های فرهاد مجیدی و سیروس دین‌محمدی جلو افتادیم اما رضا حسن‌زاده در دقیقه ۴۳ اخراج شد و کار طبق همان پیش‌بینی ناصرخان جلو رفت. خدا رحمتش کند. برای آن بازی واقعاً زحمت کشید. البته انصافاً پرویز برومند هم عالی بود.

رشوه فتح‌ا...زاده

وقتی بازی را بردیم و به هتل برگشتیم، رفتارها عوض شده بود. سامی الجابر که آن زمان به سوپرسامی و بهترین بازیکن الهلال معروف بود، خودش سر میز ما آمد و با همه احوالپرسی کرد. البته حاجی فتح‌ا... هم چند دلار بیشتر از وعده قبلی (۵۰۰ دلار) پول داد. در واقع رشوه داد تا او را داخل آب نیندازند!

یادش به‌خیر عجب تیم خوب و یکدستی داشتیم. با بودجه کمتر و حاشیه‌های کمتر از حالا. البته الان هم بچه‌ها یکدست شده‌اند و امیدوارم الهلال را دوباره ببریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار