دنبال کردن «بازی تعلیق» به موازات «برجام نافرجام»\
  • بازی آمریکایی ها؛

دنبال کردن «بازی تعلیق» به موازات «برجام نافرجام»

  • کد خبر: 212347
  • چاپ
  • انتشار: 06 اسفند 1396 - 10:19

استنادنیوز؛ به نظر می‌رسد با دنبال کردن «بازی تعلیق» به موازات «برجام نافرجام»، حلقه‌های زنجیر غربی‌ها برای برقرار ماندن تحریم‌های مالی علیه ایران در حال تکمیل است.

گفتنی است در آستانه نشست اخیر کارگروه اقدام مالی، اندیشکده آمریکایی انستیتو واشنگتن به   FATF توصیه کرده بود که نگه داشتن ایران در شرایط تعلیق بهترین گزینه برای منافع ملی آمریکاست.

این اندیشکده به آمریکایی‌ها توصیه کرد با تکیه بر مسایل فنی در نشست FATF یک همگرایی برای عدم خروج ایران از لیست کشورهای پرریسک ایجاد کند؛ آنچه در نشست اخیر کارگروه اقدام مالی صورت گرفت!

به نظر می‌رسد با دنبال کردن «بازی تعلیق» به موازات «برجام نافرجام»، حلقه‌های زنجیر غربی‌ها برای برقرار ماندن تحریم‌های مالی علیه ایران در حال تکمیل است.

بررسی بیانیه‌های عمومی FATF در قبال ایران در یک سال و نیم اخیر نشان می‌دهد که این نهاد همواره با تهدید به اینکه ایران را در لیست سیاه قرار خواهد داد، کشور را وادار به انجام کامل برنامه اقدام می‌کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد این گروه هیچ‌گاه ایران را در لیست سیاه قرار ندهد چراکه به دنبال تعامل با ایران در جهت فشار بر کشور و امتیازگیری بیشتر برای نیل به اهداف تحریمی کشور آمریکا است.

از سوی دیگر بر اساس اظهارنظر مسئولان دولتی، قرار داشتن ایران در لیست سیاه FATF از مهم‌ترین موانع این بازگشت بود، لذا با هدف خارج شدن ایران از لیست سیاه، ایران همکاری گسترده‌ای با FATF آغاز نمود که پذیرش تعهد سطح بالای سیاسی برای اجرای «برنامه اقدام» مهم‌ترین نتیجه آن بود.

بینش نادرست مسئولان دولت در حالی است که FATF نقش ویژه‌ای در پیشبرد جنگ اقتصادی و به‌کارگیری و اثرگذاری «سلاح پولی» دارد و نهادی با کارکرد و مأموریت‌های منطبق بر سیاست خارجی ایالات‌ متحده آمریکا است.

آمریکا تهیه و اجرای استانداردهایی برای ارتقای شفافیت نظام مالی و تجاری بین‌الملل برای شناسایی کامل مشتری و احراز ذینفع واقعی را از طریق گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، در سطح جهان دنبال می‌کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار