شهرآورد در تمامی کشورها حساسیت های انکار ناپذیری دارد\

شهرآورد در تمامی کشورها حساسیت های انکار ناپذیری دارد

  • کد خبر: 212352
  • چاپ
  • انتشار: 07 اسفند 1396 - 09:32

استنادنیوز؛ یک کارشناس فوتبال ایران با تاکید براینکه شهرآورد در تمامی کشورها حساسیت های انکار ناپذیری دارد،گفت: با این جمله کلیشه ای که شهرآورد یا دربی همچون دیگر دیدارها سه امتیاز دارد، مخالف هستم و ارزش های موفقیت در آن را بسیار بالاتر از سه امتیاز برای دو تیم است.

«امیر حاج رضایی»  درخصوص هشتاد و ششمین شهرآورد پایتخت که پنجشبه 10 اسفند ماه با حضور یک میهمان ویژه ( جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا) بین تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار می شود، عنوان کرد: شهرآورد حسی خاص داشته و تفاوت های زیادی با سایر دیدارهای باشگاهی دارد و ممکن است برخی از ابعاد اهمیت آن نامحسوس باشد.
وی افزود: در سراسر دنیا، دربی های شهری زیادی به طور مثال بین اینتر و میلان و یا دربی های برون شهری بین رئال مادرید و بارسلونا یا منچستریونایتد و لیورپل داریم که اهمیت موفقیت در آن برای هر یک از دو تیم ، با هر مسابقه دیگری در طوب فصل تفاوت دارد.
حاج رضایی با بیان اینکه اعتقاد دارد که برای شهرآورد پیش رو هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در شرایط آرمانی هستند،گفت: پرسپولیس برای تکرار قهرمانی خود تنها به سه امتیاز نیاز دارد و استقلال هم با سرمربی آلمانی خود در نیم فصل دوم روند روبه رشدی را طی می کند.
مربی سال های دور تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به عملکرد خوب استقلال در هفته های اخیر، توضیح داد: تغییر را به وضوح در این تیم مشاهده می کنیم. نتایج و عملکردها نشان می دهد که نوع تمرینات استقلال تغییر کرده است.البته معتقدم نام این مساله را نمی توان تحول گذاشت، چراکه تحول نیاز به زمان دارد.
وی افرود: مالکیت توپ و گسترش بازی در ابعاد مختلف زمین از سوی استقلال در دیدارهای اخیر و عملکرد ایده آل پرسپولیس در طول فصل، سبب شده تا انتظار یک بازی زیبا، بدون محافظه کاری و ترس از باخت از دو تیم پرطرفدار فوتبال کشور در هشتاد و ششمین شهرآورد را داشته باشیم.
حاج رضایی گفت: شرایط آرمانی فعلی این دو تیم ما را امیدوار خواهد کرد تا بتوانیم، پنجشنبه یک روز خوب فوتبال ایران را شاهد باشیم.
این کارشناس فوتبال کشور درخصوص تغییرات ایجاد شده در استقلال و پرسپولیس با تفکرات دو مربی خارجی ( شفر و برانکو)، عنوان کرد: فوتبال ایران علاوه بر اهمیت دادن به پرورش مربیان داخلی می بایست از تجربه مربیان خوب و کاربلد خارجی نیز استفاده کند.در سالهای اخیر مربیان نامناسب خارجی زیادی در تیم های لیگ به کار گرفته شدند، اما شفر و برانکو نشان داده اند که توانمندی بالایی دارند و استفاده از تفکرات خارجی های صاحب سبک موجب پویایی فوتبال ایران می شود.
حاج رضایی ادامه داد: با احترام به تمامی مربیان داخلی، نیازمند این هستیم که در فوتبال کشور از تجربه خارجی های برجسته بهره ببریم.
کارشناس فوتبال ایران در ادامه این گفت وگو درخصوص حضور «اینفانتینیو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در ایران، گفت: مهم این است که در مدت حضور اینفانتینو در تهران چه افرادی با این مقام بلند پایه خوتبال جهان جلسه خواهند داشت و گفت و گو کنندگان چقدر قدرت رایزنی و امتیاز گرفتن را دارند.
وی افزود: پیش از این «سپ بلاتر» رئیس قبلی فیفا به ایران آمد و قول هایی هم به ما داد و بلافاصله راهی ابوظبی شد و تمامی صحبت های که با مسئولان ما داشت را فراموش کرد.
حاج رضایی تاکید کرد: امیدوارم مذاکره کنندگان طبق تجربه ای که از گذشته داریم، منفعل عمل نکنند و با استفاده از فرصت ایجاد شده، امتیازاتی بگیرند که به سود فوتبال ملی باشد.
وی با تاکید بر اینکه سفر رئیس فیفا به تهران یک فرصت طلایی است، گفت: اینفانتینو پیش از این برای رایزنی و گرفتن رای به ایران سفر کرد و امیدوارم افرادی که با زبان بین المللی ورزش و فوتبال آشنا هستند و راه دیپلماسی بین المللی ورزشی را خوب می دانند از این فرصت بهره برداری لازم را ببرند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار