در مازندران هشت هزار متقاضی جویای کار وجود دارد\
  • کامران اصغری؛

در مازندران هشت هزار متقاضی جویای کار وجود دارد

  • کد خبر: 212358
  • چاپ
  • انتشار: 07 اسفند 1396 - 11:16

استنادنیوز؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان داشت: در مازندران هشت هزار متقاضی جویای کار و 2 هزار و 500 کارفرما در طرح کارورزی ثبت نام کردند.

دبیر شورای اشتغال مازندران طرح کاروزی را به عنوان سیاست جدید دولت در حوزه اشتغال معرفی کرد و گفت که در این طرح افراد متقاضی و کارفرما می توانند در سامانه با همین نام ثبت نام کنند.
کامران اصغری افزود : متقاضیان کار سنین 22 تا 33 سال در این بخش آموزش مورد نیاز را در کارگاههای مرتبط متناسب با درخواست فرا می گیرند و در مدت 6 ماهی که کارآموزان به آموزش اشتغال دارند ، دولت بیمه مسئولیت مدنی آنها را پرداخت می کند.
وی گفت : متقاضیان واجد شرایط برای بهره گیری از طرح کارورز کسانی هستند که دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر باشند و بیش از سه ماه سابقه بیمه ای نداشته باشند.
اصغری زمان اجرای این طرح را حدود 6 ماه دانست و افزود : در این مدت دولت ضمن پرداخت حق بیمه مسئولیت مدنی برای این افراد به طور میانگین یک سوم حداقل حقوق را نیز به کارورز پرداخت می کند.
وی اظهارداشت : چنانچه کارفرما و کارورز برای ادامه فعالیت در کارگاه به توافق برسند، دولت برای تشویق کارفرمایان حدود 2 سال بیمه سهم کارفرما را پرداخت می کند.
به گفته وی در مازندران هشت هزار متقاضی جویای کار و 2 هزار و 500 کارفرما ثبت نام کردند و تاکنون 320 قرارداد با کارفرمایان برای اجرای این طرح منعقد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار