سودجویی باندهای مافیایی قاچاق دستگاه‌های مخابراتی\
  • کارشناس ارشد علوم مخابرات؛

سودجویی باندهای مافیایی قاچاق دستگاه‌های مخابراتی

  • کد خبر: 212359
  • چاپ
  • انتشار: 08 اسفند 1396 - 10:34

استنادنیوز؛ کارشناس ارشد علوم مخابرات و ارتباطات با بیان اینکه متأسفانه با باندهای مافیایی قاچاق دستگاه‌های مخابراتی مواجه هستیم، گفت: قاچاق 90 درصدی تلفن همراه در این فهرست قرار دارد و هیچ توجیهی برای قاچاق این کالاها نیست.

غلامحسین کریمی در سمنان درباره صنعت مخابرات و ارتباطات کشور اظهار کرد: تجهیزات و دستگاه‌های مخابراتی سیستم هایتک است، تکنولوژی تولید آن را در ایران نداریم و خودمان را هم نباید گول بزنیم.

این کارشناس ارشد علوم مخابرات و ارتباطات با اشاره به اینکه نیاز به واردات در این مورد داریم، تصریح کرد: متأسفانه با باندهای مافیایی قاچاق تجهیزات مخابراتی را هنوز که هنوز است برخلاف شعارهای برخوردی داریم.

کریمی با بیان اینکه به‌طور مثال در بخش موبایل بخشی از این تجهیزات مخابراتی شاهد قاچاق 90 درصدی موبایل هستیم، اضافه کرد: تلفن سانترال و تلفن‌های معمولی و بی‌سیم به این صورت وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر این جریان قانونمند شود هم مردم از یک خدمات خوب بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: هم بازار به یک آرامشی دست پیدا می‌کند.

این کارشناس ارشد علوم مخابرات و ارتباطات با اشاره به اینکه نزدیک به 2.5 میلیارد دلار کالا در صنعت مخابرات در سال قاچاقی وارد کشور می‌شود، اضافه کرد: در دوران روحانی در این راستا اقدامات خوبی شد؛ ولی متأسفانه این کار ناقص شد.

کریمی با بیان اینکه هیچ توجیهی برای قاچاق این کالاهای مخابراتی وجود ندارد، تصریح کرد: یک‌مرتبه سروکله سازمان مالیات هم این وسط پیدا شد و گفت 9 درصد ارزش‌افزوده را واردکننده برای ثبت سفارش باید پرداخت کند و دو مرتبه کالا به سمت قاچاق هدایت شد.

وی با تأکید بر اینکه دارایی می‌گوید واردکننده این 9 درصد را به من بده و از بنکدار و توزیع‌کننده بگیرد و مغازه‌دار از مصرف‌کننده بگیر، اضافه کرد: عملاً این 9 درصد ارزش‌افزوده را مصرف‌کننده باید پرداخت کنند و نتوانستند این امر را سامان دهند تا این بار از دوش واردکننده برداشته شود زیرا سختی‌ها و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

این کارشناس ارشد علوم مخابرات و ارتباطات با اشاره به اینکه مشکل دیگر بحث مالیات بر درآمد است، تصریح کرد: این هم دومین بار بر دوش واردکننده است و کدام واردکننده در این شرایط وارد میدان می‌شود هیچ‌کس نمی‌آید و روبه قاچاق گرایش پیدا می‌کنند و از این طریق درآمدزایی می‌کند.

کریمی با بیان اینکه 10 سال است که سازمان مالیاتی می‌گوید من سیستم مکانیزه را قبول دارم ولی عملاً قبول ندارد، اضافه کرد: سودها برای واردکننده متفاوت است و گاهی هم ضرر می‌کند و سازمان مالیاتی شفاف‌سازی کند و اگر خلافی دید واردکننده را جریمه کند، طبق اسناد واردشده تعریف کند و مبلغ در نظر سازمان مالیاتی را از واردکننده دریافت کنند.

وی ادامه داد: واردکننده‌ای 20 میلیارد تومان کالا وارد کرده و فروخته است و مالیات و سود آن رقمی کلان می‌شود و اصلاً برحسب سود نباید به آن زده شود و این دست موارد باید مورد اصلاح قرار بگیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار