محمدتقی رهبر: قم، نه نجف می‌شود نه سکولار\
  • امام جمعه اصفهان؛

محمدتقی رهبر: قم، نه نجف می‌شود نه سکولار

  • کد خبر: 212364
  • چاپ
  • انتشار: 08 اسفند 1396 - 11:19

استناد نیوز؛ امام جمعه اصفهان درباره مباحثی که پیرامون بحث نفوذ در حوزه‌های علمیه مطرح شده گفت: بحث نفوذ در میان علما مطرح نیست و شأن علما بالاتر از آن است که تحت نفوذ قرار بگیرند.

 

به گزارش انتخاب، این عضو جامعه روحانیت درباره برخی سخنان پیرامون مهاجرت برخی طلبه‌ها از حوزه علمیه قم به نجف نیز تأکید کرد: مهاجرت به نجف به آن صورت نیست؛ در حال حاضر در حوزه ده‌ها هزار طلبه و حوزوی مشغول به تحصیلند و حوزه علمیه قم به حوزه‌ای پویا و پرتحرک تبدیل شده است.


او ادامه داد: مهاجرت به نجف زیاد نیست، اگر هم باشد خیلی نادر است؛ قم هم مرکزیت خودش را دارد و وجود پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های فراوان و زمینه‌های پژوهشی زیاد نشان دهنده این موضوع است. حجت‌الاسلام رهبر در پاسخ به سؤالی در مورد برخی سخنان و ابراز نگرانی‌ها در رابطه با سکولار شدن حوزه قم  یا حرکت آن به سمت نجف، گفت: الان خطری از این جهت در حوزه قم نمی‌بینم؛ حوزه علمیه قم در حال حاضر بسیار پویا و پرتحرک است و نشانه این موضوع هم وجود نویسندگان و محققین فراوان است که در صدها و هزارها مرکز تحقیقاتی و پژوهشی مشغولند. او ادامه داد: از این جهت، حرکت ارتجاعی و سکولار در مورد حوزه علمیه قم تصور نمی‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار