نیروهای ولایی و انقلابی در مجلس فعلی اکثریت را تشکیل نمی‌دهند\
  • عضو هیأت رئیسه جمنا:

نیروهای ولایی و انقلابی در مجلس فعلی اکثریت را تشکیل نمی‌دهند

  • کد خبر: 212373
  • چاپ
  • انتشار: 12 اسفند 1396 - 09:52

استنادنیوز؛ دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یادآور شد: اگر در مجلس فعلی جمع نیروهای ولایی و انقلابی اکثریت را تشکیل نمی‌دهند، دلیل عمده‌اش همین تفرقه و تعدد کاندیداها و لیست‌های انتخاباتی گوناگون بود.

سیدمحمد حسینی بیان داشت: در حالی‌ که جبهه رقیب از انسجام برخوردار بوده و حتی حامیانشان بدون شناخت کافی از برخی کاندیداها به‌مثابه یک دستور سازمانی به آن‌ها رأی دادند.

عضو هیأت رئیسه جمنا با تأکید بر اینکه این شیوه هم زیان‌های خود را به همراه دارد، توضیح داد: به‌ هر حال در شرایط کنونی باید در شهرستان‌ها و استان‌ها زمینه‌سازی و بررسی‌ها صورت بگیرد تا در ایام انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

حسینی با بیان اینکه باید از هم‌اکنون روشنگری در جامعه صورت گیرد و نقدهای واقع‌بینانه و منصفانه به عملکرد ضعیف دولت و مواضع هوادارانش در جامعه مطرح شود، تأکید کرد: نباید این مهم به ایام انتخابات موکول نشود، چراکه به دلیل فرصت اندک ایام تبلیغات و حاکم بودن فضای هیجانی و احساسی و سیطره حمیت‌ها و تعصبات در آن زمان دیگر گوش شنوا برای شنیدن حرف حق کمتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات باید در مجال کافی به نخبگان و اقشار مختلف جامعه ارائه و نیروهای توانمند، انقلابی و خدمتگزار به مردم معرفی شوند، گفت: مردم نباید تصور کنند جز کارگزاران فعلی کسی وجود ندارد و ناچارند به این افراد با وجود ناکارآمدی مفرط و مشهود اقبال نشان دهند.

با اشاره به آخرین وضعیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فعلاً در مرحله تعیین تیم 10 نفره هیأت مؤسس در هر استان هستیم تا مسؤولیت ساماندهی و انتخاب مجامع و شوراهای استانی و شهرستانی را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه این هیأت‌ها تشکیل و نظرات افراد مختلف جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: دور قبل که این حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب آغاز شد در فرصت محدود پنج‌ ماهه کار در سراسر کشور شکل گرفت، اما در حال حاضر با وجود فرصت کافی، به تأمل و همفکری برای همگرایی بیشتر و انتخاب سازوکار مناسب‌تر نیازمندیم.

عضو شورای مرکزی جمنا با یادآوری اینکه کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباید محدود به دوران انتخابات شود و این مجموعه همواره باید فعال و تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: البته به‌ طور طبیعی یکی از اولویت‌های جبهه مردمی مشارکت همه‌جانبه در انتخابات مجلس در سال 98 و بعد از آن ریاست جمهوری 1400 است.

حسینی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها و استان‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی محوریت فعالیت‌ها را بر عهده‌ دارند، بیان کرد: باید بررسی‌ها و ارزیابی‌ها از نمایندگان فعلی و افرادی که قرار است به‌ عنوان کاندیدا مطرح شوند صورت بگیرد تا به‌ موقع بتوان مناسب‌ترین گزینه‌ها را مورد حمایت قرار داد و با درایت و تعامل هوشمندانه بتوان از تفرقه و چنددستگی کاندیداهای جبهه انقلاب پیشگیری کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار