طرح اعاده اموال نامشروع یک گام بزرگ برای عدالت است/ زندگی برخی مسوولان لاک‌چری است\
  • دکتر ابراهیمی؛

طرح اعاده اموال نامشروع یک گام بزرگ برای عدالت است/ زندگی برخی مسوولان لاک‌چری است

  • کد خبر: 212382
  • چاپ
  • انتشار: 07 مهر 1400 - 10:49

استاد دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان بوده است نهادهای نظارتی ازجمله مجلس شورای اسلامی باید بررسی کند چه سیاست‌های باعث شده تا امروز این افراد آنقدر ثروت جمع کنند و زندگی افسانه‌ای برای خود تشکیل دهند در حالی‌که جامعه در حال رکود و بیکاری است و گروهی در کشور از اندک مواهب زندگی برخوردار نباشند.

سها سوهانیان - دکتر هادی ابراهیمی در گفت و گو با استناد نیوز اظهار داشت: از طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان که در راستای عدالت و شفافیت اقتصادی است و توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است باید حمایت کرد.

وی بیان کرد: ریشه تفکرات ثروت‌اندوزی و کسب اموال نامشروع برخی مسؤولان به دهه 70 و نوع تفکرات اشرافی گرایانه در کشور برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه، حقوق‌های نجومی را یکی از مصداق‌های بارز ترویج تجمل و اشرافی‌گری در دولت‌ها دانست و گفت: مسؤولانی که خانه‌های میلیاردی در شمال تهران و سایر نقاط دارند و خودروهای لوکس زیر پای خود و خانواده‌هایشان است حتماً نمی‌توانند مشکلات اقشار محروم و ضعیف جامعه و بی‌خانمان‌ها را درک کنند که برای کسب روزی حلال حاضر هستند ساعت‌ها بی‌وقفه کارگری کنند تا بتوانند حقوق ناچیزشان را بر سفره خانواده‌هایشان ببرند.

ابراهیمی ادامه داد: غالب مدیرانی که بعد از دوره جنگ انتخاب شدند تکنوکرات بودند که الگوی سرمایه‌داری لیبرال را مطرح کردند و برخی از آنها قانون اساسی را نادیده گرفتند هرچند خدمات زیادی از خودشان برجای گذاشتند اما توجه نمی‌کردند این کار را در کجا و با چه هدفی انجام می‌دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران افزود: برقراری عدالت در جامعه با توجه به وضعیت فعلی اشرافی‌گری هزینه‌هایی را به‌طور حتم برای مدیران سرمایه‌دار خواهد داشت ولی این جراحی بزرگ می‌تواند بیماری اشرافی‌‌گری را از جامعه ما ریشه‌کن کند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با یک حساب سرانگشتی می‌توان نشان داد در صورتی‌که بررسی اموال و دارایی‌های نامشروع مسؤولان و مدیران در مجلس تصویب شود چندین هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازخواهد گشت.

ابراهیمی طرح اعاده اموال نامشروع را یک گام بزرگ برای عدالت دانست و خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما، برترین گام در راه استقرار عدل، رفع محرومیت از طبقات محروم، تهیدست و کم‌درآمد است.

وی به دیدار اخیری که مردم تبریز با مقام معظم رهبری داشتند با گلایه از وضعیت عدالت در کشور و تأکید معظم‌له بر پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری پیشرفت در عرصه‌های مختلف به‌معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه عدالت اقرار می‌کنیم که عقب‌مانده‌ایم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی از مسؤولان سوپرپولدار هستند و زندگی‌اشان کاملاً لاک‌چری است، افزود: این نشان‌دهنده روحیه اشرافیت و تجملات است که حتی این موضوع به سوژه روز رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان بوده است نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی باید بررسی کند چه سیاست‌های باعث شده تا امروز این افراد آنقدر ثروت جمع کنند و زندگی افسانه‌ای برای خود تشکیل دهند در حالی‌که جامعه در حال رکود و بیکاری است و گروهی در کشور از اندک مواهب زندگی برخوردار نباشند.

وی کسب این ثروت‌های بادآورده را از راه‌های نامشروع و فعالیت‌های غیرمولد و آسیب‌زای اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: هنوز جایگاه نظام مالیاتی کشور مشخص نیست و قادر هم نبوده این خلأ طبقاتی را پر کند.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان بوده است، گفت: همین پابرهنه‌ها در مقابل توپ، تانک و مسسل ایستادند و کار انقلاب تا به امروز پیش بردند و خون دادند و نگذاشتند که خدشه‌ای در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وارد شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار