صادرات بیش از 11 میلیون دلار سفال از همدان\

صادرات بیش از 11 میلیون دلار سفال از همدان

  • کد خبر: 212384
  • چاپ
  • انتشار: 12 اسفند 1396 - 11:01

استنادنیوز؛ مدیرکل گمرک استان همدان گفت: 11 میلیون و 442 هزار و 40 دلار انواع ظروف سفالی از گمرک همدان به کشورهای عراق و هلند صادر شده است.

جمال خشوعی با بیان اینکه در 11 ماه ابتدای امسال 11 میلیون و 442 هزار و 40 دلار انواع ظروف سفالی از گمرک همدان به کشورهای عراق و هلند صادر شده است؛ وزن این میزان کالای صادراتی را 123 هزار تن اعلام کرد و اظهار کرد: صادرات ظروف سفالی 9 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده و با این شرایط در رتبه پنجم کالاهای صادراتی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون و 505 هزار و 229 دلار ظروف سفالی از همدان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با آمار صادرات امسال، 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمام تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است تصریح کرد: صادرات صنایع دستی استان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که تمهیدات لازم در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود اظهار کرد: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

خشوعی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستبافت همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و نخستین محموله صادراتی در هفته گذشته از گمرک همدان صادر شد.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه صادرات صنایع دستی مربوط به نبود بسته بندی مناسب برای سفال لالجین است که به دنبال این هستیم تولید بسته‌بندی مناسب برای سفال را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار