هیچ‌ ضمانتی برای اکران آثار سینماگران مستقل وجود ندارد\

هیچ‌ ضمانتی برای اکران آثار سینماگران مستقل وجود ندارد

  • کد خبر: 212386
  • چاپ
  • انتشار: 12 اسفند 1396 - 11:07

استنادنیوز؛ تهیه‌کننده فیلم «هایلایت» گفت: یک‌سری فیلم‌های خاص به‌راحتی سالن اکران می‌گیرند و امروز هیچ‌ ضمانتی برای اکران فیلم‌های سینماگران مستقل وجود ندارد.

ساسان سالور درباره جریان فیلم‌سازی در کشور اظهار کرد: تحولاتی در مدیریت جشنواره فیلم فجر امسال رخ داد که اجرای عدالت در بحث اکران فیلم‌ها در این رویداد مهم سینمایی کشور را نوید داد.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکل سینما در بخش اکران است، تصریح کرد: مسائل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و سیاست‌های کلان فرهنگی کشور ساختار فیلم‌سازی را تحت تأثیر قرار داده است.

تهیه‌کننده فیلم «هایلایت» با بیان اینکه تهیه‌کنندگانی که از بخش مستقل فیلم می‌سازند، هیچ‌گونه ضمانتی بابت پخش و اکران فیلمشان ندارند، اضافه کرد: در سینمای جهان، از زمان پیش‌تولید یک فیلم تعداد سینماهایی که قرار است آن فیلم نمایش داده شود، مشخص است.

سالور با تأکید بر اینکه متأسفانه در ایران شوراهایی با عنوان شورای صنفی نمایش و این دست شوراها وجود دارند که با انتقاداتی مواجه‌ هستند، تصریح کرد: آنهایی که در این شوراها حضور دارند، همه ذی‌نفع هستند و تا زمانی که این روند وجود داشته باشد، انتخابشان فیلم مورد حمایت یا تولید خودشان است.

وی با اشاره به اینکه این سیاست غلط اکران در کشور است، اضافه کرد: این سیاست باعث می‌شود تا یک‌سری فیلم‌ها در چرخه اکران خرد و نابود شوند و یک سری فیلم‌ها هم که شاید به لحاظ فرهنگی و اجتماعی هیچ ظرفیتی برای ارتقای فرهنگ این مملکت ندارند، فروش‌های میلیاردی و آن‌چنانی داشته باشند.

تهیه‌کننده فیلم «هایلایت» با بیان اینکه این افراد تعداد زیادی از سالن‌های سینمایی را در اختیار دارند، تصریح کرد: بحث مافیا در حوزه اکران وجود دارد؛ با توجه به این شرایط، برای ذوق مخاطب خط‌کشی خاصی را ترسیم می‌کنیم.

سالور افزود: امروز سرمایه جذب فیلم‌های طنز به خوبی می‌رسد و به مسائل اجتماعی پرداخته نمی‌شود یا خیلی ضعیف است؛ سینماگران گردش اقتصادی دارند و این چرخه باید بچرخد و اتفاقات خوب اقتصادی بیفتد که بتوان سرمایه جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کسانی که سینمای مستقل دارند و آن‌هایی که از بخش خصوصی به شکل کامل بدون هیچ وام و وابستگی ورود و سرمایه‌گذار را جذب سینما می‌کنند، ضرر خواهند کرد، تصریح کرد: در نهایت این موارد، سرمایه‌گذار از سینما جدا شده و دنبال ساختمان‌سازی می‌رود.

تهیه‌کننده فیلم «هایلایت» با بیان اینکه کمبود سالن سینما داریم، اضافه کرد: مافیایی که وجود دارد، به یک‌سری فیلم‌های خاص سالن خوب می‌دهند و الان نزدیک به 80 درصد سالن‌های خوب متمرکزند و این‌طور نیست که در سراسر تهران سالن خوب داشته باشیم.

سالور با تأکید بر اینکه این شرایط باید اصلاح شود، اظهار کرد: باید شورای تخصصی گذاشته شود و افرادی را انتخاب کنند که در این ماجرا ذی‌نفع نباشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار