رئیس موزه لوور: همکاری های بالاتری با دوستان ایرانی خواهیم داشت\

رئیس موزه لوور: همکاری های بالاتری با دوستان ایرانی خواهیم داشت

  • کد خبر: 212389
  • چاپ
  • انتشار: 15 اسفند 1396 - 08:24

استنادنیوز؛ رئیس موزه لوور فرانسه گفت: علاوه بر نمایشگاه شکوه تمدن های جهان امروز در تهران ، در آینده در سطحی بالاتر برنامه هایی با همکاری دوستان ایرانی خود خواهیم داشت.

ژان لوک مارتینز در آئین گشایش برخی آثار موزه لوور فرانسه در محل موزه ملی تهران با عنوان ' نمایشگاه شکوه تمدن های جهان امروز' با اشاره به همکاری توتال و رنو در برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار کرد: باعث خرسندی خواهد بود که پذیرای دوستان خود در فرانسه برای نشان دادن آثار میراث تمدنی دو کشور باشیم.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط همکاران ایرانی و فرانسوی در برگزاری این نمایشگاه ، برقراری تبادلات فرهنگی در سطحی وسیع تر را از برنامه های موزه لوور در تهران عنوان کرد.
مارتینز گفت: در این نمایشگاه آثار تمدنی و میراث فرهنگی از کشورهای مختلف جهان و از جمله تهران به نمایش درآمده است.
رئیس موزه لوور فرانسه در پایان از همکاران و همتایان خود در موزه ملی ایران و نیز حامیان مالی آن برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.
نماینده شرکت توتال فرانسه نیز در این مراسم گفت: خوشحالم از این که می توانیم در معرفی میراث فرهنگی فرانسه در تهران مشارکت داشته باشیم.
وی افزود: ما یک شرکت نفتی و گازی در جهان هستیم که در فعالیتهای فرهنگی هم مشارکت داریم و این برای ما غرورانگیز است.
این نماینده شرکت توتال گفت: شاکله توتال، اقتصادی است و این یک فعالیت فرهنگی عظیمی برای نمایش آثار فرهنگی و میراث تمدنی بین دو کشور و موزه لوور است.
قرار است 56 اثر موزه لوور شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی و شئ مفرغی از لرستان و پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» از امروز(دوشنبه) به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش در آید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار