وجود کتاب و کتابخانه در جامعه نماد تمدن است\
  • آیت الله توکل؛

وجود کتاب و کتابخانه در جامعه نماد تمدن است

  • کد خبر: 212397
  • چاپ
  • انتشار: 18 اسفند 1396 - 07:53

استنادنیوز؛ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وجود کتاب و کتابخانه را در جامعه نماد تمدن برشمرد و اضافه کرد: متولیان کتاب ارزش خدمات خود را بدانند.

آیت‌الله سید رحیم توکل در حاشیه جلسه طرح ملی کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی شهیدان نجاریان بابل اظهار کرد: اگر شخصی بخواهد در این دنیا زیر سلطه کسی نرود و مستقل باشد باید از نظر علمی و فرهنگی محتاج نباشد.

وی با اشاره به اینکه ذلت و شکست حاصل احتیاج است، افزود: هر فردی که از نظر علمی قوی‌تر باشد موفق‌تر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسب توان علمی یا از طریق گفتمان و چهره به چهره است که کسب علم در این روش محدود است و یا از طریق کتاب که تمام اطلاعات محققان و دانشمندان را بدون محدودیت زمانی و مکانی در اختیار ما قرار می‌دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کتاب‌های کمیابی داریم که مخزن گسترده علمی هستند و این کتاب‌ها منشا برکات بشری بوده که یادگار زحمات عمر محققان است.

توکل با اشاره به اینکه ذهن قادر به حفظ محفوظات نبوده و باید در کتاب گردآوری شده و به نسل‌های آینده منتقل شود، یادآور شد: کتاب بقاء برکات عمر محقق است.

وی با تاکید بر حفظ کتاب‌های موجود، ادامه داد: کتاب‌ها به سختی گردآوری شده و در اختیار ما قرار می‌گیرد اما براحتی از بین می‌رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید لیست کتاب‌های موجود در کتابخانه برای افراد جامعه اطلاع‌رسانی شود تا شاهد افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه باشیم، تصریح کرد: کتاب نماد تمدن و تلاش محققان در عصرهای متعدد است که باید این ظرفیت‌های علمی و فرهنگی به مردم شناسایی شود زیرا بسیاری از افراد از وجود چنین کتاب‌های با ارزشی در زمینه‌های مختلف بی‌خبرند.

این مسؤول وجود کتاب و کتابخانه را در جامعه نماد تمدن برشمرد و اضافه کرد: متولیان کتاب ارزش خدمات خود را بدانند زیرا موفقیت نسل جوان این ظرفیت ارزشی هر کشور، در گرو توجه به علم و دانش است که این مهم به عهده متولیان کتاب است.

توکل بیان برکات مطالعه در زندگی، دسترسی آسان به کتاب، داشتن اخلاق نیکو و برخورد درست با کودکان و نسل جوان از سوی متولیان حوزه کتاب را عامل موثر در افزایش سرانه مطالعه در جامعه برشمرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار