زن شخصیت، عفت، عصمت، مقام و منزلت دارد و نباید وسیله فروش کالا قرار گیرد\
  • آیت الله توکل؛

زن شخصیت، عفت، عصمت، مقام و منزلت دارد و نباید وسیله فروش کالا قرار گیرد

  • کد خبر: 212399
  • چاپ
  • انتشار: 18 اسفند 1396 - 16:00

استنادنیوز؛ آیت الله توکل با بیان این که جایگاه زن واقعاً این نیست و مطاع فروش اجناس نیست، خاطرنشان کرد: اسلام به این جایگاه زن راضی نیست بلکه زن شخصیت، عفت، عصمت، مقام و منزلت دارد و نباید وسیله فروش کالا قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان برای سیر معنوی یک قلب خاشع و خاضع نیاز دارد که زن در این خصوص یک قدم جلوتر از مردها هستند، گفت: مردها در طبیعت خود در ابتدای کار این قلب خاشع را ندارند.

وی با بیان این که قلب زنان در احکام زودتر می لرزد و به این خشوع و خضوع وارد می شود در صورتی که مردها این گونه نیستند، افزود: زن ها به دلیل داشتن یک قلب خاضع و خاشع یک قدم از مردها جلوتر هستند و چون جلوتر هستند سیر معنوی آنها راحت تر است.

آیت الله توکل با اشاره به این که انبیاء، مرسلین و حتی انبیاء اولی الاعظم در برابر عظمت حضرت زهرا(س) زانو می زنند و عدم درک مقام حضرت زهرا(س) اظهار عجز می کنند، خاطرنشان کرد: یک زن که عمرش 18 سال بیشتر نبود که از این میزان سن نه سالش هم در تکلیف نبود اما ایشان در معرض خداوند متعال کاری کرد که حضرت نوح که دو هزار و 500 سال عمرش بود به جایگاه این زن نمی رسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یک زن چقدر می تواند اوج معنوی پیدا کند که با نه سال عبودیت در محضر خدا، که از حضرت نوح با دو هزارو 500 سال عمر نیز برتر و بالاتر است.

آیت الله توکل با اشاره به این که در دنیای امروز ما گناه به ویژه گناه جنسی خیلی آسان و راحت به دست می آید، خاطرنشان کرد: آنجا که گناه آسان است طبیعت انسان نیز این گناه را بیشتر طالب است و در چنین بستری افرادی که بتوانند خود را حفظ کنند و خود را نگه بدارند مقام بالایی دارند.

وی با بیان این که انسانی که بتواند در شرایطی که زمینه گناه نیز فراهم است شهوت، فکر، نگاه، دید خود را حلال کند خیلی مهم است، افزود: مقام و جایگاه کسی که می توانست گناه کند اما عفت به خر داد از کسی که به میدان جنگ رفته و بعداً به شهادت دست پیدا کرده است نیز بالاتر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عفت به خرج دادن و از گناه به دور بودن مربوط به امروز و فردا نیست بلکه بحث یک عمر است و باید همیشه عفت را حفظ کند، گفت: مجاهدت زمان جنگ زمانش کوتاه اما مجاهدت در میدان عفت زمانش تا آخر عمر است.

آیت الله توکل با بیان این که امروز یک کودک یا دانش آموز به رفتار، کردار، اعمال، لباس پوشیدن و خلق و خوهای معلم و استاد خود توجه می کنند، بین داشت: یک دانش آموز هر چه از استاد خود ببیند همان را در ذهنش حک می کند و برایش الگو می شود.

وی با اشاره به این که اگر استاد جمله غلطی را بر زبان بیارد در جان آن فرد کاشته می شود و بعد شاخه های عظیمیم می زند و ممکن است اثرات دیگری داشته باشد، گفت: انسان یک جمله به یکی بگوید که راه عفت را نشان دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عفت به این نیست که یک زن خودش را بسازد و در خیابان رها کند، خاطرنشان کرد: شخصیت به این نیست که یک زن با آرایش در خیابان این طرف و آن طرف کند، شخصیت به این نیست که زن در ظاهر خودآرایی کند.

آیت الله توکل با اشاره به این که از ابتدا تا انتهای قرآن به یک فرد و یا قومی مقامی داده نشده مگر به آنها که تقوا داشته باشند، افزود: خداوند متعال فرد یا قومی را که متقی دیده برکات را بر او نازل کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان ویژگی ها و صفات متقینی که خداوند متعال همه برکات قرآن بر فعل او مترتب شده است، بیان داشت: آنها حاجات مختصری دارند و آرزوی طولانی ندارند اهل دنیا هستند که آرزوهای طولانی دارند.

وی ادامه داد: این افراد در جانشان عفت و پاکدامنی آنجا متمرکز شده که در جلسات وقتی بحث گناه مطرح می شود حال خاصی پیدا می کنند و خود را از شکل و بحث گناه دور نگه می دارند.

متأسفانه دوباره اجتماع دارد به قهقرا می رود

آیت الله توکل با اشاره به این که امروز در بین مردم آن چیزی که کمتر مطرح است عفت و پاکدامتی زن ها است، هشدار داد: متأسفانه دوباره اجتماع دارد به قهقرا می رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز متأسفانه برخوردها با زن به گونه ای است که ارزشی برای جایگاه آنها قائل نمی شوند، گفت: آن چیزی که امروز ما در خصوص نگاه به زن می بینیم به همان اوایل جاهلیت باز می گردد.

توکل

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز زن یک آلت دست است و برای انجام هر کاری پای یک زن را وسط می کشند، افزود: امروز زن به ابزاری برای فروش اجناس تبدیل شده که این نگاه همان جاهلیت اولی به فرم جدید آن است.

آیت الله توکل با بیان این که جایگاه زن واقعاً این نیست و مطاع فروش اجناس نیست، خاطرنشان کرد: اسلام به این جایگاه زن راضی نیست بلکه زن شخصیت، عفت، عصمت، مقام و منزلت دارد و نباید وسیله فروش کالا قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باید الگوی نسل آینده قرار گیرند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در کمال عفت اما وقتی پای دین به میان می آید به مسجد می رود و خطبه می خواند و از حضرت علی(ع) دفاع و دشمن را خوار وذلیل می کند.

آیت الله توکل با بیان این که خطبه های حضرت زهرا(س) کمر ابوکر را شکاند، ادامه داد: آن بانوی نمونه اسلام وقتی دید که آنها قصد خلافت کرده بودند به داخل مسجد می روند و از مظلومیت علی(ع) آن چنان دفاع می کنند که سخنان کوبنده ایشان اشک مهاجرین، انصار و همه خلفا در آورد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار