پیش بینی وضعیت آب و هوای سیزده بدر و نوروز 97 در استان مازندران\
  • بررسی نقشه های هواشناسی؛

پیش بینی وضعیت آب و هوای سیزده بدر و نوروز 97 در استان مازندران

  • کد خبر: 212436
  • چاپ
  • انتشار: 27 اسفند 1396 - 00:18

ایام نوروز و تعطیلات آن فرصتی مناسب برای مردم ایران است تا خستگی یک سال کاری را با سفر به نقاط مختلف ایران رفع نمایند که برای این سفرها نیاز است از وضعیت آب و هوایی مقصد اطلاع کسب نماییم...

به گزارش استناد نیوز، یکی از مهمترین مقاصد مسافرتی ایرانیان در ایام تعطیلات و بخصوص نوروز شمال کشور و استان سرسبز و زیبای مازندران است. همه ساله این استان میزبان میلیونها مسافر می باشد که در ادامه به بررسی وضعیت آب و هوایی آن در ایام نوروز 97 و سیزده بدر می پردازیم.

با بررسی نقشه های هواشناسی به نظر می رسد چهارشنبه مورخ 1 فروردین 97، که در واقع اولین روز شروع دید و بازدیدهای نوروزی است آسمان استان مازندران از غرب تا شرق صاف تا نیمه ابری خواهد بود و این هوای نسبتا پایدار که در برخی ساعات با ناپایداری هایی همراه خواهد بود تا پایان هفته برقرار خواهد بود و شاهد پدیده خواصی نخواهیم بود.

اما در هفته دوم سال 97 کمی بر ناپایداری آب و هوای مازندران افزوده خواهد شد به طوری که در اواسط هفته شاهد بارش پراکنده در اکثر شهرستان های استان خواهیم بود.

شاید مهمترین روز تعطیلات نوروز 97 ،روز پایانی آن یعنی 13 بدر (روز طبیعت) است که بخصوص در مازندران همه مردم و مسافران از طبیعت زیبا استفاده کرده و به دل جنگل خواهند زد! بنابراین وجود هوایی صاف و آفتابی ایده آل این روز خواهد بود اما طبق پیش بینی صورت گرفته 13 و 14 فروردین ناپایدار ترین روزهای نوروز 97 در استان مازندران خواهد بود و در اکثر نقاط استان شاهد بارندگی به صورت پراکنده خواهیم بود. هرچند دقیقترین پیش بینی ها نیز گاهی در مورد آب و هوای استان مازندران بخصوص در فروردین ماه کاملا درست از آب در نمی آید! اما لازم است در برنامه ریزی سفر خود این پیش بینی ها را هم مد نظر قرار دهید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار