افزایش تصادفات منجر به فوت در ایام نوروز/خواب آلودگی و خستگی عامل اصلی تصادفات\

افزایش تصادفات منجر به فوت در ایام نوروز/خواب آلودگی و خستگی عامل اصلی تصادفات

  • کد خبر: 212451
  • چاپ
  • انتشار: 03 فروردين 1397 - 23:22

استنادنیوز؛ حامد روحانی زاده با اعلام افزایش آمار فوتی تصادفات ایام سفر نوروز امسال، گفت: از ۲۵اسفندماه تا یکم فروردین آمار فوتی های تصادفات ۱۴مورد بوده است .

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در محل ستاد اجرایی خدمات استان مازندران در جمع خبرنگاران، با تبریک عید باستانی نوروز اظهار کرد: امسال مانند سالهای گذشته مازندران مقصد سفر برای هموطنان ما از اقصی نقاط کشور است ‌.

وی، با تاکید بر اینکه مسافران و گردشگران در طول سفر در جاده ها با آرامش رانندگی کنند و مسیر حرکت را جزئی از سفر بدانند و احتیاط را رعایت کنند، گفت: جاده ها ترافیک بالایی دارند و لازم است رانندگان قوانین و مقررات را  حین سفر رعایت و از رانندگی با سرعت بالا  و با شرایط خواب آلودگی پرهیز کنند .

دکتر روحانی زاده، با اعلام اینکه امسال آمار تصادفات نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است، شمار تصادفات منجر به فوت ۲۵اسفندماه تا فروردین را ۱۴مورد عنوان کرد.

وی در ادامه بر لزوم اطلاع رسانی این افزایش توسط رسانه ها با هدف آگاهی بخشی به هموطنان تاکید کرد و افزود: اکثر تصادفات منجر به فوت، طبق آمار خستگی و خواب آلودگی  گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در ادامه واژگونی وسایل نقلیه  را یکی از موارد مهم نوع تصادفات در محورها عنوان و بر ضرورت استراحت در طول مسیر( به ازای هر دو ساعت رانندگی ۲۰تا ۱۵دقیقه استراحت)  تاکید کرد.

 روحانی زاده، با تاکید بر رعایت قوانین و عدم رانندگی مستمر در طول شب از راکبین موتور سیکلت و رانندگان وسیله سنگین هم خواست که قوانین رانندگی را در طول محورها رعایت کنند.

وی در بخش دیگری، استفاده از آب آشامیدنی سالم در طول سفر، شست و شوی دست ها با هدف جلوگیری از انتقال میکروب ها را به عنوان نکات بهداشتی در سفر برشمرد و افزود: مسافران باید برای تهیه مواد غذایی به شناسنامه بهداشتی آن توجه کنند و از دورگرد ها و دستفروش مواد غذایی نخرند.

۳هزار و ۵۸۰بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد

دبیر کمیته بهداشتی و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، با اشاره به اینکه ناظرین بهداشتی دانشگاه در ایام نوروز فعالیت جدی دارند، افزود: طبق آمار تاکنون ۳هزار و ۵۸۰بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده و این بازدید ها ۲۶درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

روحانی زاده، با اعلام اینکه دو هزار و ۷۰۰کیلوگرم ماده غذایی فاسد در طی روزهای اخیر کشف و معدوم شد، افزود: این آمار ۱۰درصد افزایش داشته ضمن اینکه ۲۰مرکز که رعایت بهداشتی نداشتند نیز تعطیل شدند.

تصادفات

وی، در بخش دیگری از دریا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و پر بازدید استان یاد کرد و گفت: مسافران برای استفاده از دریا در مناطق ناایمن و ممنوعه شنا نکنند و بر رعایت این موضوع دقت نظر داشته باشند ‌.

حامد روحانی زاده، با اعلام آمادگی کامل  بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل برای تامین شبانه روزی  نیازمندیهای بهداشتی و درمان هموطنان و هم استان ها ، تاکید کرد: در روزهای سرد تعطیلات نوروزی مسافرانی که در چادرها اسکان دارند جهت جلوگیری از ابتلا به مسمومیت گاز مونو اکسید کربن از روشن کردن گاز پیک نیک در چادرها پرهیز کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار