مسئولین در مورد اعدام های سال 67 توضیح دهند که به کسی ظلم نشده و ابهامات را برطرف کنند\
  • توضیح مطهری پیرامون نامه به وزیر دادگستری

مسئولین در مورد اعدام های سال 67 توضیح دهند که به کسی ظلم نشده و ابهامات را برطرف کنند

  • کد خبر: 21248
  • چاپ
  • انتشار: 09 شهریور 1395 - 16:12

سيد حسين نقوي حسيني نماینده عضو جبهه پایداری نسبت به اظهارات نائب رئيس مجلس تذکراتی را بیان کرد و از مطهری نیز به صراحت پاسخ اظهارات او و چرایی نگارش نامه به وزیر دادگستری را داد.

به گزارش استناد نیوز؛ سيد حسين نقوي حسيني با تكيه به ماده 24 قانون اساسي بند 11 نسبت به اظهارات نائب رئيس مجلس گفت: همه ميدانند كه منافقين بيش از 17 هزارنفر از مردم ما را به خاك  و خون كشيدند، از كاسب، معلم تا رئيس جمهور و نخست وزير و رئيس قوه قضائيه را به شهادت رساندند. هنوز از ايام سالگرد شهادت رجايي و باهنر توسط ملعون كشميري نگذشته ايم.‌هنوز از ايام هفتم تير كه كلاهي ملعون 72 نفر از مسئولين ملت ما را به شهادت رساندند،‌زماني نگذشته است، ‌هنوز از ايام شهادت پدر والا مقام نائب رئيس مجلس كه از سوي همين منافقين به خاك و خون كشيده شد، عبور نكرده‌ايم.

 

او در رابطه با نامه علي مطهري در رابطه با فايل صوتي منتظري گفت: اظهارات نائب رئيس مجلس  يعني مواضع مجلس، اين مجلس سربازان ولايت هستند،‌ بيانات رهبري خطاب به منتظري را ميخوانم. «به قدري مطالبي كه ميگفتيد ديكته شده منافقين بود كه من فايده اي براي جواب دادن به آنها نميبينم. مثلا در همين دفاعيه شما از منافقين تعداد بسيار معدودي كه در جنگ مسلحانه عليه اسلام به اعدام محكوم شده بودند را منافقين از دهان شما به آلاف و الوف رساندند، و مبينيد كه چه خدمت ارزنده اي به استكبار كرده ايد. ‌نامه ها و سخنراني ها منافقين كه از زبان شما به رسانه هاي عمومي ميرسيد ضربه سنگيني به انقلاب زد و موجب خيانت بزرگ به سربازان گمنام امام زمان زد، براي آنكه در قعر جهنم نسوزديد به اشتباه خود اعتراف كنيد.»اين ها مواضع حضرت امام در قبال حمايت از چنين گروهكي است.

 

اين نماينده اظهار كرد: مردم فراموش نميكنند در عمليات مرصاد و هشت سال دفاع مقدس همه منافقين ستون پنجم صدام بودند. مستحق نيزست امروز نائب رئيس محترم مجلس چنين مواضعي را در قبال اين گروه تروريستي داشته باشد، آن هم در شرايط بين المللي كه استكبار جهاني آن فايل صوتي كذايي را منتشر ميكند تا بهره برداري كند، لذا تقاضا ميكنم هيئت رئيسه مجلس موضعي انقلابي،قاطع و شفاف داشته باشند.

 

علي مطهري در پاسخ به اين تذكر گفت:

متاسفانه جناب آقاي نقوي هم نامه من را نخوانده بودند و مغالطه كردند،‌در جنايتكار بودن منافقين كه ترديدي نيست. گروه فرقان كه پدرم را به شهادت رساند شاخه اي از منافقين بودند، اكبر گودرزي رهبر گروه فرقان دوست نزديك رجوي بود.

 

وي خطاب به نقوي حسيني گفت: آقاي نقوي نمي‌خواهد دايه دلسوزتر از مادر شود. كلا حرف من در آن نامه اين بود كه وقتي مسئله اي براي برخي از مردم ايجاد شده است، شايد نزديك به يك ماه است كه اين موضوع در رسانه‌هاي داخلي و خارجي مطرح است، ‌مسئولان بايد بيايند توضيح دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تأكيد كرد: مسئولان به جاي شعار دادن در مورد اينكه منافقين جنايتكار بودند و اشاره به عظمت امام، اينها كه روشن و توضيح واضحات است. بياييد پاسخ دهيد كه در سال 67 با كمال احتياط عمل شده است و حكم هم حكم شرعي بوده و به كسي هم ظلم نشده است يا اگر كساني اعتراض دارند اعلام كنند ما بررسي و پيگيري ميكنيم و حتي اگر قصوري هم رخ داده باشد جبران ميكنيم.

 

نائب رئيس مجلس دهم با تأكيد بر اين نكته كه « پروند ه را ببنيد و اينقدر شعار ندهيد.» خطاب به مسئولان گفت: 10 و 15 نفر از مسئولان كشور صحبت كردند و همه فقط در مورد جنايتكار بودن منافقين حرف زدند، خب اين را  كه همه ميدانيم.من كه پدرم را همين منافقين به شهادت رساندند، آيا من مي آيم كه از منافقين دفاع كنم؟ بعد شما اگر دلسوز نظام هستيد اين كارها كه شما كرديد به نفع نظام بود يا اگر اين كارها را نميكرديد. بنده گفتم كه روش دفاع از نظام و تلاش براي استحكام نظام، اين روش من بهتر از آن كاري است كه شما مي كنيد.

 

مطهري همچنین ادامه داد: كاري ميكنيد كه اين سئوال همچنان براي خيلي از مردم باقي بماند،‌ما گفتيم توضيح دهيد و پرونده را ببنيد. آقاي پورمحمدي هم آمدند و تا حدودي توضيح دادند و از ايشان هم تشكر ميكنيم و اما اين حساسيت عجيب و غريبي كه اين آقايان پيدا كرده اند يعني چي؟ جز اينكه مقاصد سياسي داشته باشند،‌هدف ديگري براي من متصور نيست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار