ارتش توانایی ورود به امور اقتصادی کشور را دارد\
  • ارشد نظامی آجا؛

ارتش توانایی ورود به امور اقتصادی کشور را دارد

  • کد خبر: 212482
  • چاپ
  • انتشار: 22 فروردين 1397 - 07:44

استنادنیوز؛ امیر سرتیپ دوم ابراهیم گل‌گلی بیان داشت؛  ارتش در صورت لزوم و نیاز جامعه توانایی لازم برای حضور در عرصه اقتصادی را دارد اما تاکنون اقدامی در آن حوزه انجام نداده است و نیتی نیز برای انجام کار اقتصادی ندارد.

ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته ارتش گفت: وفاداری ارتش در نظام و انقلاب اسلامی 40 ساله شده است و ارتش بر این عهد و پیمان خود ثابت‌قدم است.

وی 29 فروردین را سالروز تجلیل از حماسه‌آفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: نیروهای مسلح در حفظ انقلاب، دفع شر و ایجاد امنیت پایدار پس از جنگ و مراقبت از مرزها با استقرار در مناطق مورد تهدید بیگانگان همواره حضور خود را به اثبات رسانده است.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌شمالی حضور در عملیات‌های مستشاری در دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه و جان‌فشانی در این عرصه را یکی از بارزترین مصادیق حضور ارتش برای تأمین امنیت مرزها و حفظ استقلال و تمامیت مرزی کشور عنوان کرد و افزود: گرامیداشت هفته ارتش برای به نمایش درآوردن اهمیت نگاه امام به ارتش جمهوری اسلامی ایران است که همواره باید این نگاه در مجموعه‌ها حفظ و ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش در خراسان‌شمالی گفت: در این ایام برنامه‌های متنوعی در جهت تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های نیروهای مسلح و ارتش در نظر گرفته‌ شده است تا بتوان به‌نوعی اهمیت این تصمیم امام را در جامعه و اقشار و آحاد مردم بیان کرد.

گل‌گلی ادامه داد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در مسجد صفایی بجنورد، دومین یادواره شهید زرهرن در شیروان با حضور امیر پور دستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ارتش، مسابقات ورزشی ازجمله دو صحرا نوردی نیروهای مسلح در پیست فرودگاه، رقابت‌های ویلچررانی در صبحگاه تیپ 130 شهید دلجویان بجنورد، کشتی باچوخه به مناسبت روز ارتش در آشخانه، محفل انس با قرآن، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در 28 فروردین‌ماه و تجدیدعهد با آرمان‌های امام و رهبری و رژه نیروهای مسلح هم‌زمان با روز ارتش در روز 29 فروردین‌ماه ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت فیزیکی پادگان ارتش در بجنورد گفت: تصمیمی بر توسعه این پادگان گرفته نشده اما یافتن مکان مناسب‌تر و یا انتقال به‌صورت کلی نیز در برنامه‌های اقدام است که تصمیم‌گیری‌ها از مرکز انجام می‌شود.

فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان ارتش متمرکز شدن نیروها در یک مکان را لازم توصیف کرد و افزود: از مکان فعلی رضایت نداریم و متأسفانه بخش وسیعی از نیروهای یگان در گنبد مستقر شده‌اند.

وی همچنین در خصوص ارضای متعلق به ارتش در منطقه علی‌آباد گفت: مشکلی با راه و شهرسازی در خصوص صدور سند این منطقه به نام ارتش وجود ندارد و در حال انجام فرآیندهای اداری آن است.

گل‌گلی در خصوص ادامه به خدمت برخی کارکنان با بیش از 30 سال خدمت در مجموعه ارتش را ناشی از تغییر دستورالعمل‌ها عنوان کرد.

وی همچنین از وجود توانمندی در ورود به عرصه اقتصادی از سوی نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: ارتش در صورت لزوم و نیاز جامعه توانایی لازم برای حضور در عرصه اقتصادی را دارد اما تاکنون اقدامی در آن حوزه انجام نداده است و نیتی نیز برای انجام کار اقتصادی ندارد.

گفتنی است همه‌ساله به مناسبت ایام شهادت امیر صیاد شیرازی در 21 فروردین‌ماه تا 29 فروردین روز ارتش برنامه‌هایی به جهت تجلیل از خدمات این مجموعه نظامی در کشور انجام می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار