سوء مدیریت در اداره کل تعاون و کار مازندران/تعاون و کار مازندران نیازمند یک هوای تازه است\

سوء مدیریت در اداره کل تعاون و کار مازندران/تعاون و کار مازندران نیازمند یک هوای تازه است

  • کد خبر: 212501
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1397 - 12:45

استنادنیوز؛بیکاری یکی از موضوعات و معضلات چند سال اخیر جامعه ماست که این روزها بیشتر از پیش خودنمایی می‌کند

چندین سال است که معضل  بیکاری در کشور رخ نموده و مسؤولان کشور را درگیر این موضوع اجتماعی کرده تا در حل این مشکل اقداماتی انجام دهند.

بیکاری مشکلی بزرگی محسوب می‌شود که با وجود آن فقر، فساد، فروپاشی بنیان خانواده‌ها و اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

امروزه معضل نداشتن شغل دغدغه خانواده‌ها شده است و این دغدغه هم همیشه در فرمایشات مقام معظم رهبری بیان شده و حتی شعار سال گذشته را به دلیل اهمیت موضوع تولید واشتغال نام نهاده‌اند و امسال نیز با شعار (حمایت از کالای ایرانی )نوعی حمایت از تولید و اشتغال است .

مشکلات اشتغال در مازندران هم مانند دیگر استان‌های کشور در حال حاضر یکی از چالش‌های اساسی مازندران مطرح است.

بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل جویای کار در مازندران به حدی است که در هر خانه‌ای دو تا سه جوان با تحصیلات بالا که جویای کار هستند و در واقع درددل و دغدغه خانواده‌هایشان شده‌اند.

در مازندران جوانان زیاد تحصیل‌کرده در رشته‌های مختلف تحصیلی بیکار بوده و برای پیدا کردن کار جویا می‌شوند اما تلاششان هیچ فایده‌ای نداشته و بیشتر از قبل و با سرخوردگی به خانه برگشته و خانه‌نشین هستند.

مسؤولان و متولیان امر همواره در صحبت‌های خود از ایجاد اشتغال در مازندران زبان به میان می‌آورند اما در بیکاری جوانان و فضای واقعی و در بطن مردم و خانواده‌ها تأثیری نداشته است.

علاوه بر آن مسؤولان اداره کل تعاون و کار استان همواره  بر کسب مهارت، کارآفرینی و تولید  توسط متقاضیان کار و فارغ‌التحصیلان تأکید دارند ولی شغلی برای این جوانان وجود ندارد .

و حتی در چند سال اخیر تعدادی از تولید‌کنندگان و واحدها و کارخانه‌جاتی که سال ها سرپا بوده‌اند به تعطیلی کشیده شده‌اند و هر از چند گاهی تعطیلی واحد‌های صنعتی از گوشه و کنار استان به گوش می‌رسد و که خبر بیکاری کارگران می‌دهد و همین امر خود میل به کارآفرینی و تولید را کم می‌کند.

حسین نیازآذری عضو مجمع نمایندگان مازندران چند روز گذشته در مجلس با انتقاد از ربیعی وزیر تعاون و کار گفت: جوانان جویای کار مازندران و جامعه کارگری تا کی باید هزینه ناکارآمدی مدیران سیاسی و نالایق را بپردازند.

متأسفانه عدم تعهد، دلسوزی و همچنین بی‌تدبیری مدیران سیاسی کار در اداره کل تعاون و کار مازندران سبب شده است تا گرد بیکاری جوانان همچنان بر چهره‌ی مازندران خودنمایی کند و این استان را به صورت دائم در میان استان‌های قرار دهد که درصد بیکاری جوانان آن در حال افزایش است.

اشتغال جوانان و مهار بیکاری یکی از مهم‌ترین وعده‌های بوده است که تا به امروز محقق نشده است و یکه تازی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه در مازندران نشان از ناتوانی مسؤولان تعاون و کار در حل مشکل اشتغال جوانان بوده است .

این روزها همگان چشم به تدبیر استاندار دوخته‌اند تا با قاطعیت و جدیت مدیران ناکارآمد و ضعیف را کنار بگذارد، شاید این تغییرات نقطه عطف و شروعی برای تحول در اشتغال ومعضل بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان در مازندران باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار