حضور عابدي رييس جديد فدراسيون جهاني تريكينگ IFXT در كنوانسيون سالانه اسپورت اكورد\

حضور عابدي رييس جديد فدراسيون جهاني تريكينگ IFXT در كنوانسيون سالانه اسپورت اكورد

  • کد خبر: 212505
  • چاپ
  • انتشار: 29 فروردين 1397 - 12:44

استنادنیوز؛ فدراسيون جهاني تريكينگ International Federation of eXtreme Tricking به كنوانسيون سالانه اسپورت اكورد ٢٠١٨ بانكوك تايلند دعوت شد.

حسین عابدی ورزشکار مازندرانی در ماه سپتامبر ٢٠١٧ به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون جایگزین "الخاندرو ماراپینا" ی آرژانتینی شد و در ماه فوریه ٢٠١٨ در مجمع انتخاباتی فوق العاده فدراسیون جهانی IFXT در ژنو سوییس با حداکثر آرا برای مدت ٥ سال به عنوان رئیس این فدراسیون جوان انتخاب شد.

 مقر دایمی IFXT در ژنو است و این فدراسیون از سال ٢٠١٤ تاسیس  شده و در حال عضو گیری می باشد.

تریکینگ از جمله رشته های نوظهور رزمی است که برپایه تقاضای نسل جدید رزمی دوستان جهان، با شعار رقابت بدون خشونت شکل گرفت.

حسین عابدی با اشاره به اهداف بلند مدت IFXT در ٥ سال آینده، گفت: تمام توان فنی و ارتباطات بین المللی خود را بکار بسته ایم تا در بازه زمانی ٢ ساله این رشته را وارد جریان جنبش المپیک نماییم و در حرکت اول، گامهای محکمی برداشته ایم و با معرفی این رشته به اسپورت اکورد توانستیم در جایگاه یک فدراسیون پرمخاطب در کنوانسیون رسمی اسپورت اکورد حاضر شویم همچنین در صدد هستیم در مسیر توسعه آماتوری این رشته تا پایان سال به عنوان عضو ناظر در لیست رشته های مورد تایید اسپورت اکورد قرارگیریم اما در بعد حرفه ای برنامه هایمان کاملاً جدا از جریان اسپورت اکورد و برپایه شاخصه های تقاضای مارکتینگ بین المللی ورزشهای حرفه ای تعریف شده است.

وی در خصوص خواستگاه این رشته عنوان کرد: تریکینگ در زمره رشته های مدرن بین المللی بر پایه حرکات ژیمناستیک با الگوهای حرکتی رزمی به صورت Free style است و خواستگاه آن کشورهای فرانسه، امریکا و روسیه است. عمده ورزشکاران زبده و حرفه ای این رشته در این کشورها هستند و کره جنوبی در آسیا به عنوان پر مخاطب ترین کشور آسیایی تریکینگ است.

عابدی در خصوص فعالیت این رشته در ایران اضافه کرد: مداخله ای در این رشته در ایران ندارم و ایران هم مانند یکی از کشورهای عضو جایگاه خود را دارد و ارتباط آن با فدراسیون جهانی مانند سایر نمایندگان است، این رشته در ایران توسط برادران علی بابایی راه اندازی شده و از توسعه قابل قبولی نیز برخوردار است و بعد از کره ایران قدرت دوم آسیا در این رشته است.امیدوارم فدراسیون ورزشهای رزمی و جامعه تریکینگ از فرصت حضور یک ایرانی در راس فدراسیون جهانی نهایت بهره برداری را انجام دهیم.

عابدی

رییس فدراسیون جهانی تریکینگ در خصوص مسابقات بین قاره ای و جهانی این رشته در سال جاری گفت؛ مسابقات قهرمانی جهان این رشته در ماه اکتبر در کشور آذربایجان با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این کشور با جایزه نقدی ٥٠٠ هزار دلاری برگزار میگردد، ادوار قبلی مسابقات جهانی تریکینگ در کشورهای کره جنوبی و آمریکا با اسپانسری Red bull برگزار شد ولی در حال حاضر قصد تمدید قراردادمان را با ردبول نداریم و در صدد جذب اسپانسری جدید از کشور ترکیه هستیم که در صورت مثبت بودت مذاکرات IFXT با اسپانسر جدید در ماه جولای در پاریس به صورت رسمی و طی برنامه ای ویژه با حضور چندین شبکه تلوزیونی از برند این اسپانسر رونمایی خواهیم کرد.

وی گفت: مسابقات بین قاره ای نیز در دست بررسی است و فعلاً مراکش به عنوان کشور میزبان فدراسیون قاره آفریقا درخواست مسابقات قهرمانی افریقا را به دبیر خانه IFXT ارسال کرده و روسیه نیز درخواست Grand prix را در شهر کراسنویارسک به این فدراسیون ارسال نموده است.

حسین عابدی در پایان بیان داشت: بنده به پیشنهاد هیات رییسه IFXT و دوستان مشترکمان در GAISF مسوولیت این رشته جذاب و پرمخاطب را پذیرفتم و بنا دارم طی دوره ٥ ساله مسوولیتم این فدراسیون را تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین فدراسیونهای جهان کنم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار