برگزاری همایش انتقال آب دریای خزر به سمنان در آبان‌ماه امسال/ دانشگاه سمنان کارآفرین می‌شود\

برگزاری همایش انتقال آب دریای خزر به سمنان در آبان‌ماه امسال/ دانشگاه سمنان کارآفرین می‌شود

  • کد خبر: 212525
  • چاپ
  • انتشار: 03 ارديبهشت 1397 - 09:17

استنادنیوز؛سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه 24 آبان‌ماه امسال با محوریت این دانشگاه همایشی با موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه سمنان با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به دانشگاه کارآفرین تبدیل می‌شود.

 مسعود نصیری‌زرندی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در دانشگاه سمنان اظهار داشت: به دنبال تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه کارآفرین هستیم و مسیر رسیدن به این هدف هم مشخص شده است.

سرپرست دانشگاه سمنان ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به لحاظ عمرانی و رشته‌ای توسعه یابند؛ به شرط آن‌که به کارآفرینی منجر شوند و گره‌گشای مشکلات جامعه از جمله صنعت باشند.

نصیری‌زرندی بیان کرد: هم‌اکنون با خیل عظیم بیکاران و دانش‌آموختگان بیکار در جامعه سر و کار داریم که باید برای آنها اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: در عصر فعلی مردم به دانشگاه نسل سوم نیاز دارند؛ یعنی دانشگاهی که کارآفرین باشد و از پژوهش، کار و تکنولوژی ایجاد کند و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده‌اند تا بتوانیم به همین نتیجه برسیم.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه رشته‌هایی که در مسیر توسعه و کارآفرینی باشد و مشکل اشتغال جوانان را رفع کند، مطلوب دانشگاه‌هاست، اضافه کرد: اگر دانشگاهی بتواند در این مسیر حرکت کند و مشکلات جامعه از جمله بحران آب، ریزگردها، محیط زیست و ... را برطرف کند و در این راستا برنامه ارائه دهد، یعنی دانشگاه نسل سوم محقق شده است.

نصیری‌زرندی با بیان اینکه مهم‌ترین راه و روش برای ما رعایت قوانین و سیاست‌های کشور است، تصریح کرد: باید طبق اسناد بالادستی حرکت کنیم و با ایجاد اتاق فکر برای ایجاد درآمد پایدار تلاش بیشتری داشته باشیم.

*لزوم ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه سمنان/ شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت می‌شوند

وی با بیان اینکه در حال حاضر درآمد کافی نداریم که برای پژوهش هزینه کنیم، افزود: ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه سمنان ازجمله اهداف مهم ماست.  

سرپرست دانشگاه سمنان با تأکید بر ایجاد ارتباط مؤثر با دانشگاه‌های خارج از کشور اظهار کرد: در نسل‌های سوم و چهارم دانشگاه‌ها را جهانی طبقه‌بندی می‌کنند؛ دانشگاه‌هایی که بتوانند دانشجوهای غیرایرانی جذب کنند و اساتیدشان توانایی تدریس به زبان خارجه را داشته باشند، می‌توانند در این رده قرار بگیرند.

نصیری‌زرندی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های بالایی است، گفت: ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد و راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی با تأکید بر توجه جدی به منابع انسانی ادامه داد: ارزشمندترین داشته ما همین منابع انسانی هستند و مهم‌ترین ابزار ما در دانشگاه محسوب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه برای ایجاد دانشگاه سبز و صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی تلاش خواهیم کرد، اضافه کرد: همچنین قصد داریم شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم.

*پایان طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه سمنان در اولویت‌ است

نصیری‌زرندی با اشاره به اینکه اتمام طرح‌های قبلی و نیمه‌تمام ازجمله اولویت‌هاست، تأکید کرد: در حال حاضر دانشگاه سمنان چهار پروژه نیمه‌تمام از جمله خوابگاه خواهران، استخر، مرکز آی‌.تی و آمفی‌تئاتر را در دست احداث دارد.

وی افزود: ساخت استخر دانشگاه سمنان 30 درصد و ساخت مرکز آی‌.تی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کلنگ ساخت خوابگاه خواهران نیز به‌تازگی به زمین خورده است.

سرپرست دانشگاه سمنان گفت: 90 درصد درآمد این دانشگاه از طریق سپرده‌های بانکی و شهریه دانشجویان و 10 درصد باقیمانده از طریق انجام اقدامات پژوهشی و ... تأمین می‌شود.

نصیری‌زرندی بیان کرد: هزینه‌های دانشگاه سمنان هر روز بیشتر و درآمدها روز به روز کمتر می‌شود؛ به همین منظور گروهی از دانشگاه فردوسی مشهد دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق مشاوره با آنها در زمینه ایجاد درآمد برای دانشگاه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با برقراری ارتباط با صنعت و بخش خصوصی درآمد ایجاد کنند، ادامه داد: به دنبال ایجاد ارتباط پایدار در این بخش هستیم.

سرپرست دانشگاه سمنان گفت: قرار شد با محوریت دانشگاه سمنان همایشی با موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان در روز 24 آبان‌ماه امسال برگزار شود تا بتوانیم اقدام مؤثری در این راستا انجام دهیم.

نصیری‌زرندی با بیان اینکه بیش از 12 هزار نفر دانشجو در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: حدود هشت هزار نفر به‌صورت روزانه و چهار هزار نفر به‌صورت شبانه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و از این تعداد یک‌هزار نفر در مقطع دکترا و چهار هزار نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار