وزارت ورزش و جوانان ظرفیت مدیریت امور مختلف جوانان را ندارد\

وزارت ورزش و جوانان ظرفیت مدیریت امور مختلف جوانان را ندارد

  • کد خبر: 212550
  • چاپ
  • انتشار: 08 ارديبهشت 1397 - 08:49

استنادنیوز؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  بیان داشت:وزارت ورزش و جوانان ظرفیت مدیریت امور مختلف جوانان را ندارد.

علی کُرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی امور جوانان با توجه به آنچه در قوانین مشخص شده است، وزارت ورزش و جوانان است، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان ادارات مختلفی در سراسر کشور دارد که باید به مسائل مختلف جوانان رسیدگی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند، اما تاکنون در این بخش اقدام چشمگیر، قانع‌کننده و قابل قبولی انجام نشده است و مطالبات جوانان بر زمین مانده است. 

وی افزود: یکی از اشکالات دولت‌ها این است که کارها و عملیات خود را مطابق سرفصل تعریف شده هریک از وزارتخانه‌ها پیش نمی‌برند، برای مثال در وزارت ورزش و جوانان باید نیمی از کار و اعتبارات صرف مسائل مختلف حوزه جوانان شود، اما ظاهراً مسئله جوانان در این وزارتخانه اولویت ندارد و به فراموشی سپرده شده است. 

کُرد اضافه کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان ظرفیت مدیریت امور مختلف جوانان را ندارد، باید دولت هرچه سریع‌تر لایحه احیای سازمان ملی جوانان و تفکیک شدن این سازمان از وزارت ورزش و جوانان را به مجلس بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عدم وجود برنامه مدون و قابل قبول برای نسل پرانرژی جوان، تصریح کرد: سازمان ملی جوانان باید دوباره احیا شود و برای این کار دولت باید لایحه احیای این سازمان را به مجلس بیاورد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی باید به دست دستگاه‌های متولی انجام شود و سایر دستگاه‌ها نیز مکلف به اجرای این برنامه باشند، اگر مسئولان حوزه جوانان به دلیل عدم کفایت، قادر به انجام این مسئولیت نیستند، باید آن را واگذار کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار