دوران سعی و خطا برای اداره امور را سپری کرده‌ایم/کشور ما نمی‌خواهد در مدار سیاسی دیگران قرار بگیرد\

دوران سعی و خطا برای اداره امور را سپری کرده‌ایم/کشور ما نمی‌خواهد در مدار سیاسی دیگران قرار بگیرد

  • کد خبر: 212571
  • چاپ
  • انتشار: 15 ارديبهشت 1397 - 07:41

استنادنیوز؛ رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دوران سعی و خطا برای اداره امور را سپری کرده‌ایم، افزود: امروز برای اداره کشور از مطالعات مفهومی استفاده می‌شود که آینده روشنی را در بر دارد، کشور ما نمی‌خواهد در مدار سیاسی دیگران قرار بگیرد.

علی‌اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سال تأسیس پردیس بین‌المللی کیش با بیان اینکه عناصر متعددی برای شکوفایی هر ملتی وجود دارد که علم مهمترین آن است، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم رها بشویم و اوج بگیریم که مسلط و مجهز به علم باشیم.

وی با عنوان اینکه دانشگاه صنعتی شریف در توسعه علم کشور سهم بسزایی دارد، تصریح کرد: قرار گرفتن این دانشگاه در جایگاه 300 جهان نیز موید این امر است و نشان از همت اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه دارد و اگر این همت نبود رسیدن به چنین جایگاهی مقدور نبود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آوازه این دانشگاه امروز در کل جهان پیچیده است؛ البته از دانش‌آموختگان این دانشگاه در سراسر کشور استفاده می‌شود و در حال خدمت‌گزاری هستند، برای افتخار این دانشگاه همین بس که پرفسور مریم میرزاخانی فارغ‌التحصیل این دانشگاه بود.

صالحی ادامه داد: درخت تنومند این دانشگاه در حال ثمر دادن است و فارغ‌التحصیلان آن ثمرات دانشگاه هستند، اگر بانیان اول نهالی سالم در زمین غرس نمی‌کردند، این درخت تنومند نمی‌شد.

آمریکا به‌دنبال توسعه لیبرال دموکراسی است

وی افزود: یک کشور استکباری به نام آمریکا به‌دنبال توسعه لیبرال دموکراسی است، اما جمهوری اسلامی ایران یک شیوه جدید حکمرانی ایجاد کرده که این شیوه برای آن‌ها نامفهوم و غیرقابل پذیرش است و برای زیست استکباری آن‌ها ایجاد خطر کرده است و به‌خاطر همین وارد یک چالش با ما شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به چهل سالگی انقلاب، تصریح کرد: عمر زیادی از انقلاب نگذشته است، 40 سال در تاریخ یک ملت عمر زیادی نیست اما این انقلاب راه خودش را یافته است و در آن بستر در حال حرکت است، زیرساخت‌های فراوانی در این مدت فراهم شده است و مشکلات فراوانی نیز وجود دارد که کسی منکر آن نیست، برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید راه بسیاری رفت.

استکبار از اینکه راه خود را پیدا کرده‌ایم، نگران شده است

صالحی با بیان اینکه دوران سعی و خطا برای اداره امور را سپری کرده‌ایم، افزود: امروز برای اداره کشور از مطالعات مفهومی استفاده می‌شود که آینده روشنی را در بر دارد، کشور ما نمی‌خواهد در مدار سیاسی دیگران قرار بگیرد و می‌خواهد خودش تصمیم‌گیری کند، خودمان از تجربیات‌مان استفاده کنیم و بد و خوب را انتخاب کنیم، نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز مردم کشورهای مسلمان با افتخار از پیشرفت‌های ایران خوشحال می‌شوند و درباره آن حرف می‌زنند، این یک دستاورد بزرگ است و آنها نیز فهمیده‌اند که ما راه را پیدا کرده‌ایم و این باعث نگرانی استکبار شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار