حائری؛ تابستان امسال نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع برق داریم\
  • معاون وزیر نیرو؛

حائری؛ تابستان امسال نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع برق داریم

  • کد خبر: 212591
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1397 - 07:44

استنادنیوز؛ معاون وزیر نیرو بیان کرد؛ در تابستان و در زمان پیک مصرف، نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع برق داریم، چرا که به دلیل کاهش بارندگی‌ها، میزان منابع تولید برق کاهش یافته که این مسئله مسئولیت بخش توزیع را سنگین‌تر می‌کند.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: در بخش کاهش تلفات از ۱۵ درصد به ۱۰.۷ درصد رسید و این موضوع به یکپارچکی بین همکاران توزیع برمی گردد.

وی تأکید کرد: در تابستان و در زمان پیک مصرف، نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع داریم، چرا که به دلیل کاهش بارندگی‌ها، میزان منابع تولید برق کاهش یافته که این مسئله مسئولیت بخش توزیع را سنگین‌تر می‌کند. سالانه ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی داشتیم که نیاز به سرمایه گذاری کمتری است.

حائری گفت: روزبه روز حمایت از ساخت داخل و خودکفایی در این صنعت رو به گسترش است و همین امر سبب شده در شرایط سخت مالی به خدمات رسانی با توجه به تعهدات انجام شده در جهت تامین برق ادامه دهیم.

او با بیان اینکه در تابستان سالجاری نیاز به تمرکز و یکپارچگی بخش توزیع هستیم گفت: بخاطر کمبود نزولات آسمانی منابع تولید برقآبی را نداریم به طوری که درسال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ مگویات برق را از نیروگاه برقآبی تامین کردیم این در حالی است که امسال به ۵ هزار مگویات رسیده است. باید کمبود‌ها را به طریقی با مدیریت مصرف جبران کنیم.

حائری افزود: از ویل آبان ماه حدود ۳.۷ میلیارد کیلووات ساعت ذخیره سازی کردیم. باید با خرد جمعی و انجام کار‌های اصولی بتوانیم تابستان امسال را پشت سربگذاریم.

حائری افزود: در این شرایط لازم است تا بخش توزیع برنامه‌های جدی‌تری را پیاده‌سازی کند تا با چالش‌های جدیدی مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تأکید بر اینکه این مساله که از آبان‌ماه سال ۹۶ تا روز گذشته ۳.۷ میلیارد کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی در بخش توزیع برق صورت گرفته است، گفت: این عدد اگر در قالب سه ماه در نظر گرفته شود یعنی روزانه ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفته است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم با انجام این صرفه‌جویی این چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

وی به استفاده از کنتور‌های هوشمند و مدیریت چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید حداکثری از مولد‌های خودمصرف و همچنین همکاری مردم، عاملی شد که بتوانیم مدیریت مصرف در بخش توزیع برق را داشته باشیم.

حائری تأکید کرد: با جلساتی که با مدیران بخش توزیع برق داشته‌ایم، قرار بر این شد تا در تابستان امسال طرح ذخیره عملیاتی را با شدت بیشتری دنبال کنیم تا تمام مشترکان دیماندی یا همان مشترکان بزرگ صنعتی از طرح ذخیره عملیاتی استفاده کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار