صادرات از مازندران باید به 3میلیارد دلار افزایش پیدا کند\

صادرات از مازندران باید به 3میلیارد دلار افزایش پیدا کند

  • کد خبر: 212598
  • چاپ
  • انتشار: 23 ارديبهشت 1397 - 08:23

استنادنیوز؛استاندار مازندران با بیان اینکه باید صادرات از مازندران را به 3میلیارد دلار برسانیم و درآمد دولت را افزایش دهیم، گفت: براساس آمارهای معتبر سهم کشاورزی ما در اقتصاد 21 درصد است.

 محمد اسلامی  در ششمین همایش استانی تجلیل از واحدهای اقتصادی دستگاه‌های اجرایی برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان که در بانک صادرات مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور همواره نیازمند تلاش مضاعف است چون ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی افزود: شاید افکار به سمتی باشد که فکر می‌کنند مشکل از ماست که همه با ما دشمنی می‌کنند ولی هدف از انقلاب اسلامی رسیدن به استقلال در همه ابعاد است که ما هزینه زیادی بابت دست‌یابی به آن پرداخت کردیم.

استاندار مازندران بیان کرد: امروز در فضای مجازی شایع شده که ما برای ثابت کردن جمهوری اسلامی در روش‌های گوناگون موفق نشدیم که جمع‌بندی ما جنگ اقتصادی است که قصد دارند به جایگاه اقتصادی ما ضربه بزنند.

اسلامی با اشاره به اینکه رسیدن به یک قوت اقتصادی، نظامی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با پیوستگی دولت و ملت میسر می‌شود، گفت: حقوق مصرف‌کننده یکی از آن مولفه‌ها است که ما وظیفه داریم ابعاد حقوق شهروندی را رعایت کنیم تا در شورایی که تشکیل شد در ششمین سال در مازندران باید به صورت معنادار پایش مستقر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: میز خدمتی که رئیس جمهور دستور دادند مفهوم همین اعمال است که ما هم مطالبه‌گر هستیم و کوتاه کردن دوره زمانی برای گرفتن مجوز یکی از راه‌ها در همین زمینه است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متخلف هم توبیخ نامه دریافت خواهند کرد؛ چرا که مهلت و وقت زیادی برای گذشت کردن باقی نمانده در شرایط مساوی قرار نیست کسی برخوردار یا کسی محروم شود که همچنین از واحدهای نمونه هم قدردانی به عمل می‌آید.

این مسؤول  با اشاره به بحث شرایط بازار، گفت: خرید و فروش ارز در بازار کسب و کار بسیار موثر است و تعریف کردن بازار سیاه و کاذب و ایجاد ترس و رعب به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اسلامی با تأکید بر اینکه باید مقاومت کنیم تا لطمه سنگینی به نظام پولی ما وارد نشود، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری این هیجانات توسط ما هم‌آوازی با دشمن است که کار درستی نیست؛ استانی که 6 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و آبزی تولید می‌کند افت یا شکست نداشته بلکه رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت با ثبات را باید تجربه کنیم و وقت کافی برایش بگذاریم شعار ندهیم تا به هدف برسیم، افزود: باید بپذیرم که تولید با ضوابط و استانداردها انجام شود و بحث ایجاد زنجیره ارزش در بازار ما باید انجام و حلقه‌های مفقوده پیدا شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید صادرات از مازندران را به 3میلیارد دلار برسانیم و درآمد دولت را افزایش دهیم تا دولت توسعه عمرانی خود را با سرعت بیشتری در استان دنبال کند، اظهار کرد: مهارت‌آموزی هم بسیار مهم است که باید به‌کار گرفته شود.

اسلامی تصریح کرد: در این جنگ رقابتی باید پیروز شویم و سهم بازار خودمان را افزایش دهیم تا به کیفیتی پایدار و تکرار شدنی برسیم.

وی در پایان گفت: براساس آمارهای معتبر سهم کشاورزی ما در اقتصاد21 درصد، در بخش صنعت 28 درصد و خدمات 51 درصد است که ما در همه حوزه‌ها نیاز به کار و تلاش و پیشرفت داریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار