شهدا نیازی به آنچه که ما بخواهیم برای آن‌ها انجام دهیم، ندارند\

شهدا نیازی به آنچه که ما بخواهیم برای آن‌ها انجام دهیم، ندارند

  • کد خبر: 212606
  • چاپ
  • انتشار: 25 ارديبهشت 1397 - 08:03

استنادنیوز؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: شهدا نیازی به آنچه که ما بخواهیم برای آن‌ها انجام دهیم، ندارند، بلکه ما از آن‌ها مدد می‌گیریم تا آرمان‌های انقلابمان را در راستای حفظ اسلام نگه داریم.

منصور غلامی در کنگره ملی شهدای دانشجو مدافع حرم که در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار شد، ضمن قدردانی از بسیج دانشجویی کشور و همکاری دانشگاه فردوسی و همه دست‌اندرکاران این مراسم، اظهار کرد: صحبت در مورد شهدا بسیار سخت و سنگین است، قصه عشق است و این قصه هرچند قدیمی بوده، اما زبان گویا می‌خواهد و هر مقدار که عرض کنیم جرعه‌ای از دریا است و فهم این ارتزاق به ذهن ما خاکیان گذر نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقایع عاشقان منتظر که برای شهدا در حال وقوع است، درکش سخت اما بسیار خوشایند است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر نبود شهادت، حق این عزیزان به درستی ادا نمی‌شد و خوشا به این شهدای عزیز، تأکید کرد: شهدا کسانی هستند که در جوانی که شور و حرارت بسیاری به این دوره از زندگی وصل است، همه چیز را رها می‌کنند و به سوی آنچه ابدی است، رهسپار می‌شوند.

غلامی با اشاره به اینکه بعد از عشق به پیامبر اکرم(ص) حب و عشق به اهل بیت(ع) آن‌ها را شاهد بودیم، یادآور شد: از واقعه کربلا تا کربلای جبهه حق، علیه باطل و بعد هم در جهادی که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و دفع تکفیری‌هایی نوظهور اتفاق افتاد.

وی متذکر شد: ما در این محفل یادی از دانشجویان می‌کنیم که برای دفاع از این مرز و بوم و کیان اسلام جان خود را نثار کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: همیشه در طول تاریخ جوانانمان را می‌بینیم که با رشادت‌های خود باعث ماندگاری ایران و اسلام عزیز شده‌اند و مطمئنیم این شور و عشق در سر جوانان وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمی در سنگر عشق و دانش را بررسی کنیم، چهره‌ جوانان در آن تلألو دارد و در لیست مجامع علمی نام ایران می‌درخشد، بیان کرد: هر وقت فرصتی برای جوانان ایجاد کردیم درست عمل کردند و ما باید زمینه‌ها و بسترهای آن را فراهم کنیم.

وی متذکر شد: نام دانشجو همیشه با خود فکر آینده پرتلاش را به دنبال دارد و این جمع و همه خانواده شهدا و رزمندگان دعا کنند که ما خدمت خود را در حد توان انجام دهیم تا این سرمایه گرانقدر را در سربلندی ایران عزیز داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار