گزارش لحظه به لحظه / آماده باش کامل نیروهای امدادی در شهرهای مختلف استان مازندران\
  • این خبر تکمیل می شود

گزارش لحظه به لحظه / آماده باش کامل نیروهای امدادی در شهرهای مختلف استان مازندران

  • کد خبر: 21262
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1395 - 11:53

در پی خسارات فرآوانی که طوفان روز جمعه در مازندران به همراه داشت و پیش بینی های سازمان هواشناسی برای طوفانی مجدد کلیه نیروهای مدیریت بحران و امدادرسان در مازندران به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش استناد نیوز، بارش باران و طوفان شدید در برخی شهرستان های استان مازندران، بخصوص در قائمشهر ویرانی های زیادی را برای تاسیسات شهری و منازل مسکونی همراه داشت. خساراتی که بخش عمده آن ناشی از عدم آمادگی برای چنین حادثه ای بود، نصب بنر ها و بیلبوردهای تبلیغاتی به تیرهای چراق برق در جاده ها در ازای دریافت مبالغی باعث سقوط تاسیسات برقی شهرستان ها و خسارات فرآوانی شد که می توانست مشکلاتی بسیار شدیدتر برای مردم به همراه داشته باشد که خوشبختانه به دلیل وقوع طوفان در روز تعطیل و در ساعات اولیه صبح این ویرانی ها تلفات جانی زیادی نداشت.

اما چند روز گذشته سازمان هواشناسی برای امروز، چهارشنبه مورخ 95/6/17 پیش بینی وقوع سیل و طوفان در استان مازندران را داشت که سبب شد تمامی نیروهای امداد رسان در شهرستان های استان مازندران در آماده باش کامل قرار بگیرند تا در صورت وقوع آن به امدادرسانی بپردازند تا خسارات احتمالی به حداقل برسد.

 

هشدار به رانندگان در محور هراز

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه آمل هشدار داد: بارندگی آینده که از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده در بالا دست ممکن است با سقوط سنگ، سنگ‌ریزه و درختان جنگلی همراه باشد به همین دلیل افرادی که در محور مواصلاتی هراز و مسیرهای برون‌شهری تردد دارند حتما احتیاط را سرلوحه کار قرار دهند.

وی گفت: به دستور وزیر نیرو حدود 100 نفر از کارشناسان برق از تهران و دیگر مناطق راهی شهرستان آمل شدند.

 

بابل در آماده باش کامل

فرماندار بابل با اشاره به اینکه سیل اخیر بیش از 37 میلیارد تومان به شهرستان بابل خسارت وارد کرد، تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در مازندران تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان بابل در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

 

* خبرها حاکی از آن است که بارش سیل‌آسای باران از دقایقی قبل در بابل آغاز شده که شدت باران سبب آبگرفتگی معابر شده است.

 

آبگرفتگی معابر و سیل در رامسر

بارش شدید باران از بامداد امروز مسبب آبگرفتگی خیابانهای اصلی رامسر به ویژه بلوار معلم این شهرستان شد. همچنین این بارندگی ها خساراتی را هم به بزرگترین آرامگاه این شهرستان وارد نموده و بخشی از این قبرستان را تخریب کرده که به موجب آن برخی از قبرها تخریب شده و مردگان از قبرها خارج شدند!

سیل رامسر

سیل

 

بارنگی شدید در بابل، چالوس، فریدونکنار، جویبار و...

گزارش ها از شروع بارندگی های شدید در شهرستان های استان مازندران و غافلگیری مسافران و مردم شهرها حکایت دارد، در برخی مناطق وقوع سیلاب هایی باعث اختلال در عبور و مرور خودروها شده است.

مردم هشدارها را جدی گرفته و از اسکان در حاشیه رودخانه ها و دریا خودداری کنند و در صورت امکان از خانه های خود خارج نشوند.

 

13:00 - آغاز وزش باد شدید در قائمشهر

 وزش شدید باد در قائمشهر آغاز شد و همزمان در چند منطقه از جمله «جاده نظامی» باران نیز آغاز گردید، شهرستان قائمشهر در طوفان گذشته بیشترین خسارت را دیده و سرعت باد 132 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده بود. هنوز هم در بسیاری از روستاها مردم موفق به ترمیم خسارات ناشی از طوفان صبح جمعه نشده اند و نیاز به امداد رسانی دارند. سقف بسیاری از منازل روستایی به دلیل کمبود ایرانیت و حلب و همچنین نیروی کار ماهر بازسازی نشده و با شروع باران خسارات تشدید خواهد شد.

 

13:40 - اطلاعیه قطع گاز

سایت شرکت گاز استان مازندران طی اطلاعیه ای از قطعی 72 ساعته گاز برخی از مناطق شهرستان ساری خبر داد!

 

قطع آب و برق چند ساعته در بعضی نقاط

به دنبال سیلاب و بارندگی شدید در بعضی نقاط شهرستان های استان مازندران برای ساعاتی آب و برق و گاز قطع شد که خوشبختانه با کسب اطمینان از سلامت خطوط و آسیب ندیدن شبکه اکنون مشکل چندانی از این بابت وجود ندارد.

 

پیش بینی وضع آب و هوا برای روزهای آینده

 براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران بارش‌ها تا امشب در مازندران ادامه دارد و روز پنج‌شنبه به تدریج از ناپایداری هوای استان کاسته شده و روز جمعه جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

 

21:20 - آبگرفتگی معابر در ساری

مرکز استان مازندران از بعد از ظهر امروز شاهد بارش شدید باران بوده و بسیاری از معابر شهری دچار آبگرفتگی و سیلاب شده اند، هم اکنون نیز این بارش ها ادامه دارد و ترافیک شدیدی را در مسیرهای ورودی و خروجی شهر شاهد هستیم. میدان خزر ساری، خیابان معلم، حوالی پارک ملل از جمله نقاطی هستند که دچار آبگرفتگی شدید شده اند و نیروهای امدادی مشغول هدایت آب های سطحی هستند.

 

این خبر تکمیل می شود....



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار