باید حدی برای شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان وجود داشته باشد\

باید حدی برای شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان وجود داشته باشد

  • کد خبر: 212622
  • چاپ
  • انتشار: 30 ارديبهشت 1397 - 11:34

استنادنیوز؛عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه باید حدی برای شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان وجود داشته باشد بیان کرد: بنده مخالف با شفافیت همه دارایی‌های مسئولان هستم چون برخی از مسئولان بلندپایه کشور ممکن است در کار تجارت نیز دستی داشته باشند.

محمدصادق حسنی ، با اشاره به معضلات پول‌شویی و ابعاد مختلف آن اظهار کرد: پول‌شویی تبدیل بهره حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به‌ظاهر مشروع است که اعتراضات و انتقادات به حقی در رابطه با آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه کسب سود کلان از دارایی‌های نامشروع از شاخصه اصلی فرایند پول‌شویی است افزود: اجرای قانون پول‌شویی در کشور لازم است زیرا باید دارایی مشروع مسئولان از دارایی نامشروع آن‌ها مشخص شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان دارایی نمایندگان و مسئولان کشور قبل و بعد از مسئولیت گرفتن مشخص است گفت: اگر پس از یک دوره مسئولیت، دارایی مسئولی 10 شرکت و چندین خانه و غیره باشد، قانوناً باید اعلام شود که این‌همه دارایی از کجا به‌دست‌آمده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه باید حدی برای شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان وجود داشته باشد بیان کرد: بنده مخالف با شفافیت همه دارایی‌های مسئولان هستم چون برخی از مسئولان بلندپایه کشور ممکن است در کار تجارت نیز دستی داشته باشند و از این راه به سرمایه‌ای دست یابند که نباید همه دارایی‌های آن‌ها مورد ریزبینی قرار بگیرد.

حسنی با اذعان به اینکه پول‌شویی شاخه و بالی اضافی به خود گرفته و سنگ بزرگ نیز علامت نزدن است تصریح کرد: با پیچیده کردن قانون مربوط به پول‌شویی هدف اصلی که اعاده اموال نامشروع مسئولان است، گم می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه باید مشخص شود که یک مسئولی چگونه در مدت کوتاهی دارایی بسیار زیادی به دست آورده گفت: قانون‌های پیچیده در حوزه پول‌شویی، اجرای آن را با دشواری روبرو می‌کند و دستیابی به اموال نامشروع مسئولان را ناممکن می‌سازد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باید قانون‌های مربوط به پول‌شویی مشخص، شفاف و قابلیت اجرایی داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه در ابتدا بهتر است شفاف‌سازی دارایی مسئولان حالت خود اظهاری داشته باشد تصریح کرد: باید مسئولانی که دارایی کلانی به دست آورده‌اند در کنار مرجع صالحه اعلام کنند که در چه نوع فعالیتی شرکت کرده‌اند و چگونه به سرمایه‌های کلانی دست‌یافته‌اند.

حسنی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع شفاف‌سازی اموال نمی‌تواند حالت خود اظهاری به خود بگیرد گفت: برخی از کارمندان در دولت هستند که یک‌شبه میلیاردر شده‌اند و با بررسی و کاوش مشخص می‌شود که دارای همسر و فرزندانشان چندین سند باارزش ریالی بسیار بالا است که در این رابطه باید ورود کرد نه اینکه صرفاً در یک شخصی متمرکز شویم و به جزئیات زندگی آن‌ها بپردازیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار